Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adeverinta vechime pentru PFA. Cine va emite documentul?

de Ioana Stoica 27 Mai. 2022 320

Adeverinta vechime pentru PFA. Cine va emite documentul?
Potrivit art. 18^1 din OUG 44/2008, cu completarile aduse prin Legea 125/2022, (1) Perioada in care o persoana fizica autorizata desfasoara activitati economice in temeiul prezentei ordonante de urgenta constituie vechime in specialitate, cu indeplinirea urmatoarelor conditii: a) activitatea economica pe care o desfasoara a produs venituri nete in anul supus recunoasterii vechimii a caror valoare este cel putin egala cu nivelul a de 12 ori salariul minim brut pe tara garantat in plata stabilit potrivit legii in anul respectiv;


b) este inregistrata la registrul comertului cu un singur cod CAEN de activitate sau cu codul CAEN principal de activitate pentru care se doreste recunoasterea vechimii.

 

(2) Vechimea in munca si, dupa caz, vechimea in specialitate este considerata perioada in care PFA a desfasurat activitate economica si a achitat contributiile, taxele si impozitele legale, nefiind luata in considerare perioada in care PFA nu a avut activitate generatoare de venit sau a avut activitatea suspendata.

 

In conditiile in care la alin. (2) precizat se mentioneaza ca vechimea in munca si, dupa caz, vechimea in specialitate este considerata perioada in care PFA a desfasurat activitate economica si a achitat contributiile, taxele si impozitele legale, nefiind luata in considerare perioada in care PFA nu a avut activitate generatoare de venit sau a avut activitatea suspendata, apreciem ca in acest caz legiuitorul nu a instituit in sarcina niciunei entitati a obligatiei de a emite respectiva adeverinta de vechime.


"Conform OUG 48/2008 completata de Legea 125/2022, activitatea desfasurata de persoana fizica ca PFA constituie vechime in munca si, dupa caz, vechime in specialitate, daca sunt indeplinite conditiile de la art. 18^1. Cine emite adeverinta de vechime?"

 

Raspunsul specialistilor: 


Prin urmare, persoana fizica autorizata interesata sa valorifice intr-o anumita perioada activitatea desfasurata ca vechime in munca si, dupa caz, in specialitate, ar trebui sa detina pentru respectiva perioada documentele din care sa rezulte indeplinirea conditiilor stabilite de legiuitor, respectiv ca a desfasurat activitate economica si ca a achitat contributiile taxele si impozitele legale.

 

In sensul art. 2 lit. a) din OUG 44/2008, prin activitate economica se intelege activitatea cu scop lucrativ, constand in producerea, administrarea ori instrainarea de bunuri sau in prestarea de servicii. Asadar, desfasurarea acestei activitati apreciem ca se dovedeste cu prezentarea documentelor juridice ce consfintesc producerea, administrarea ori instrainarea de bunuri sau in prestarea de servicii in respectiva perioada.

 

Totodata, dovada achitarii contributiilor, taxelor si impozitelor legale apreciem ca se realizeaza prin emiterea unui certificat de atestare fiscala de catre organele fiscale competente, inclusiv cele locale (pentru plata impozitelor locale).


 
Un raspuns valabil la data de 25.05.2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016