Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Deblocarea unor posturi vacante in Ministerul Afacerilor Interne. Ce masuri ia Guvernul

de Mara Dobrin 06 Oct. 2017 773

Deblocarea unor posturi vacante in Ministerul Afacerilor Interne. Ce masuri ia Guvernul
Cei care doresc sa lucreze in domeniul afacerilor interne sau al dezvoltarii regionale s-ar putea sa aiba parte de vesti bune in curand, in contextul in care autoritatile se implica in acest sens.


Guvernul a aprobat prin doua Memorandumuri, deblocarea unor posturi vacante din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene si din cadrul unor institutii publice si organe de specialitate ale administratiei publice centrale aflate in subordinea M.D.R.A.P.F.E., in vederea ocuparii lor prin concurs. In cazul ambelor ministere, ocuparea posturilor se va face cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate cu aceasta destinatie in bugetele aferente.

In cazul Ministerului Afacerilor Interne este vorba despre 616 functii de conducere pentru care a fost dispusa prelungirea imputernicirii, dintre cele 1.275 functii de conducere ale caror atributii sunt exercitate cu caracter temporar, prin imputernicire, dupa caz, de catre politisti si cadre militare. Potrivit prevederilor Legii nr. 360/2002 privind Statutul politistului si ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, ambele cu modificarile si completarile ulterioare, imputernicirea poate fi dispusa pentru o perioada de pana la 6 luni, iar prelungirea imputernicirii poate fi dispusa, pentru inca maximum 6 luni, perioada in care este obligatorie organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea postului vacant.

Astfel, perioada maxima pentru care poate fi dispusa imputernicirea aceleiasi persoane este de un an, iar in situatia in care respectivul post vacant nu se ocupa prin una din  modalitatile prevazute de lege, este necesara imputernicirea unei alte persoane. Acest aspect are consecinte atat asupra asigurarii continuitatii actului managerial de catre persoane care detin cunostintele necesare si au dobandit experinta in respectivul domeniu, cat si asupra stabilitatii la locul de munca.

In contextul deficitului major de personal generat de iesirile din sistem ca urmare a accesarii dreptului la pensie de catre politisti si cadrele militare in activitate sau a modificarii/incetarii raporturilor de serviciu ale titularilor acestora, deblocarea acestor posturi a fost aprobata prin Memorandum, avand in vedere ca posturile respective  nu fac obiectul exceptiilor prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 3/2017 privind unele masuri pentru administratia publica centrala, care suspenda, pana la data de 31 decembrie 2017, ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante.

Printr-un alt Memorandum, Guvernul a aprobat posturile vacante sau temporar vacante care urmeaza sa fie ocupate prin concurs sau examen din cadrul aparatului propriu al Ministerului Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene, Inspectoratului de Stat in Constructii, Institutului National de Administratie, Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara, precum si din cadrul institutiilor publice cu personalitate juridica ale Agentiei.

Decizia a fost luata pentru utilizarea eficienta a resurselor umane disponibile si cu expertiza in domeniile specifice acestor institutii, in scopul atingerii obiectivelor asumate pentru fiecare domeniu prin Programul de Guvernare.

Concret, este vorba despre functii de conducere si de executie repartizate dupa cum urmeaza: 80 de posturi din cadrul aparatului propriu al Ministerului Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene, 6 posturi din Inspectoratul de Stat pentru Constructii, 25 de posturi din Institutul National de Administratie.

Pentru Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara si institutiilor publice cu personalitate juridica ale Agentiei, Memorandumul prevede ocuparea, la nivel central si teritorial, a unui numar de 104 posturi subventionate de la bugetul statului si alte 75 finantate din venituri proprii.


Sursa: Guvernul Romaniei

 

Autor: Mara Dobrin



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Abonare newsletter

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016