de InfoInstitutii.ro 06 Feb. 2017 2792 |
Orice angagator ar trebui sa stie ca in data de 8 decembrie 2016 a intrat in vigoare Ordinul ministrului muncii nr. 2.263/2016 care explica pas cu pas procedura prin care institutiile/autoritatile publice trebuie sa completeze si sa transmita Registrul public pentru evidenta salariatilor platiti din fonduri publice (REVISAL).
Ce inseamna acest lucru? Incepand cu aceasta data, sunt intrunite toate conditiile pentru efectuarea de controale ITM, fiind vanate neregulile legate de noul REVISAL pentru bugetari, iar amenzile pot ajunge pana la 20.000 de lei.
Va reamintim ca HG nr. 500/2011 stabileste nu mai putin de 22 contraventii legate de registrul general de evidenta a salariatilor bugetari (REVISAL), sanctionabile cu amenzi cuprinse intre 300 si 20.000 de lei!
...vezi cum poti gestiona probleme legate de REVISAL pentru institutiile publice aici >>>
Sunt 4 acte normative care reglementeaza problema REVISAL pentru bugetari
Este important ca orice bugetar sa inteleaga ca exista 4 acte normative care reglementeaza problema Registrului public pentru evidenta salariatilor bugetari:
- Legea nr. 284/2010
- HG nr. 500/2011
- Ordinul ministrului muncii nr. 1918/2011
- Ordinul ministrului muncii nr. 2263/2016
Obligativitatea infiintarii, completarii si transmiterii REVISAL revine institutiilor/autoritatilor publice carora le sunt aplicabile dispozitiile Legii nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, respectiv personalului care exercita o functie in baza unui contract individual de munca si/sau de serviciu, a unui act administrativ de numire ori a unui altfel de act emis in conditiile legii;
Conducatorul fiecarei institutii vizate de Ordinului nr. 2263/08.12.2016 are obligatia de a desemna una sau mai multe persoane din subordinea sa pentru a completa REVISAL;
Institutiile/autoritatile publice mentionate in Ordinul nr. 2263/08.12.2016 au obligatia de a accesa pagina de internet a ANAF, la sectiunea Servicii online/Declaratii electronice/Descarcare declaratii, de unde vor descarca formularul M500 in format electronic (fisier PDF).
Sunt 22 sanctiuni aplicabile in cazul neindeplinirii obligatiilor legate de REVISAL.
In acest sens, v-am pregatit un produs editorial de exceptie, care va arata cum trebuie gestionata vizita unor inspectori veniti in control pe probleme de REVISAL. Este vorba despre lucrarea Ghid REVISAL pentru institutiile publice, care va ofera cateva avantaje esentiale.
- Cadrul legal
- Sfera de aplicabilitate
- Obligatii generale ce le revin institutiilor/autoritatilor publice
- Sanctiuni pentru neindeplinirea obligatiilor
- Procedura de completare si transmitere a REVISAL
In al doilea rand, lucrarea abunda in instructiuni, atentionari si sfaturi privind fiecare aspect care, in practica, s-a dovedit ca genereaza probleme.
Poti scapa chiar acum de grijile legate de registrul public de evidenta a salariatilor bugetari, pentru a intelege mai bine cum le poti evita, citeste mai multe informatii despre Ghidul REVISAL aici.
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente.
Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.