Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Inregistrari contabile intabulare in patrimoniul unei institutii publice. Conditii corecte

de Cristian Tanase 04 Feb. 2020 479

Inregistrari contabile intabulare in patrimoniul unei institutii publice. Conditii corecte
In cazul unei institutii publice, exista o cladire inregistrata pe contul 212-cladiri si 101 Domeniul public al statului. Institutia urmeaza sa obtina extras de carte funciara. Ce inregistrari contabile trebuie sa faca institutia publica in cazul in care poate intabula in patrimoniul propriu?


Raspunsul specialistului:

Conform Normelor Metodologice aprobate prin OMFP nr. 1917/2005, activele se inregistreaza in contabilitate la intrarea lor in patrimoniul (proprietatea) entitatii.

Pe de alta parte intabularea nu determina, prin ea insasi, schimbarea situatiei juridice a unui bun imobil (situatia drepturilor deja nascute privind imobilul), ci opozabilitatea acestor drepturi fata de terti (art. 21 din

Legea nr. 7/1996)
Prin urmare, daca inregistrarile contabile deja efectuate reflecta deja situatia bunurilor intrate in patrimoniul entitatii, nu sunt necesare alte inregistrari contabile, dupa intabulare.

Nu am inteles de ce ar trebui efectuate inregistrari "pe institutie" din moment ce din ipoteza rezulta ca drepturile asupra terenului si cladirii sunt deja constituite (asupra statului).

Nota: Daca vorbim de drepturi de administrare/folosinta contabilitatea bunului se tine de entitatea beneficiara a dreptului de administrare/folosinta in extrabilant de la data constituirii dreptului prin act administrativ iar nu de la data intabularii. 

Conform Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia aprobate prin Ordinul MFP nr. 1917/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru intrarea, respectiv iesirea activelor fixe primite in folosinta gratuita (inclusiv administrare) se utilizeaza, dupa caz, conturile 8030001 "Active fixe si obiecte de inventar primite in folosinta ";"8030002 Active fixe primite in concesiune" sau 031000 "Active fixe corporale luate cu chirie".

 

Raspuns oferit de PortalInstitutiiPublice.ro


inregistrare, intabulare, active fixe, inventar, institutii publice

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Abonare newsletter

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016