Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Institutii publice. Conditii acordare stimulent de risc COVID-19

de Ioana Stoica 10 Iul. 2020 2660

Institutii publice. Conditii acordare stimulent de risc COVID-19
Asistentilor personali ai persoanelor cu handicap si asistentilor sociali din cadrul primariei li se poate acorda stimulentul de risc in valoare de 2500 lei pentru perioada starii de urgenta conform OUG43/2020 completata cu Legea 82/2020 avand in vedere faptul ca pe raza comunei nu a existat in aceea perioada nici un caz sau suspectare de infectare cu COVID-19?


Raspunsul specialistului:

La art. 7 alin.(5) din OUG 43/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea 82/2020 se prevede ca se aproba acordarea unui stimulent de risc in cuantum de 2.500 lei brut, pe luna, pentru personalul din domeniul asistentei sociale si comunitare, indiferent de forma de organizare a furnizorului de servicii sociale, implicat direct in sprijinirea si/sau ingrijirea persoanelor in varsta, a copiilor, a persoanelor cu dizabilitati si a altor grupuri vulnerabile, pe perioada starii de urgenta, din fondul de salarii al unitatii angajatoare, prin transferuri de la bugetul de stat, de la titlul VI "Transferuri intre unitati ale administratiei publice" sau de la alte titluri unde sunt bugetate sume cu aceasta destinatie, prin ordonatorul principal de credite, sau din fonduri europene.

Aceste dispozitii legale nu conditioneaza acordarea stimulentului de infectarea cu covid-19, ca in cazul prevederilor art. 8 din acelasi act normativ, caz in care apreciem ca sensul prevederilor art. 7 este de a acorda acest stimulent si persoanelor din domeniul asistentei sociale si comunitare care isi desfasoara activitatea in cadrul furnizorilor de servicii sociale, deci inclusiv al furnizorului public de servicii sociale, si care s-au expus in incercarea de a oferi sprijin persoanelor vulnerabile.   

Prin urmare, in situatia in care primaria este furnizor de servicii sociale, in intelesul legii nr.292/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, iar persoanele avand functii de asistenti personali ai persoanelor cu handicap si asistenti sociali angajati ai primariei, in calitate de furnizor de servicii sociale, au fost in aceasta calitate implicati in mod direct, pe perioada starii de urgenta, in ingrijirea persoanelor in varsta, a copiilor, a persoanelor cu dizabilitati si a altor grupuri vulnerabile, apreciem ca acestea sunt indreptatite la primirea stimulentului prevazut de lege.

Argumentele care au stat la baza introducerii in Parlament a acestor modificari si cuprinse in raportul Comisiei de specialitate accesibil http://www.cdep.ro/comisii/buget/pdf/2020/rp257.pdf  au in vedere urmatoarele: ”In mod similar cu personalul din sistemul sanitar, este necesara stimularea personalului din domeniul asistentei sociale implicat in sprijinirea/ingrijirea persoanelor in varsta, a copiilor, a persoanelor cu dizabilitati si a altor grupuri vulnerabile, pe perioada starii de urgenta decretata in vederea prevenirii raspandirii infectiei cu virusul SARSCoV-2. Prin OUG nr. 43/2020, un astfel de stimulent salarial a fost acordat doar pentru personalul medical.  De asemenea, prin Ordonanta Militara nr. 8/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19, s-a instituit, pe perioada starii de urgenta, masura de izolare preventiva la locul de munca/la domiciliu pentru personalul angajat prevazut la art. 9 alin.(1) din ordonanta miliara, pentru doua perioade succesive de 14 zile. Institutiile din asistenta sociala au avut la dispozitie mai putin de 24 de ore pentru a se conforma prevederilor Ordonantei Militare nr. 8/2020, timp insuficient pentru a se putea indentifica spatii de cazare corespunzatoare pentru salariati in marea majoritate a cazurilor autoritatile administratiei publice locale nu au asigurat astfel de spatii pentru odihna, precum si hrana si transportul personalului, aceasta fiind cazat alaturi de beneficiari sau in alte spatii necorespunzatoare, improprii”.

Astfel, din aceste argumente se observa ca intentia legiuitorul a fost sa acorde acest stimulent doar acelor persoane care isi desfasoara activitatea in cadrul unor furnizori de servicii sociale publici si privati care presteaza activitatile pentru care sunt autoirizati in centre astfel cum sunt prevazute in Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 867/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Insa, astfel de prevederi fac obiectul OUG 82/2020, care particularizeaza pentru aceasta categorie de beneficiari.

Pe cale de consecinta, fata de OUG 82/2020 care particularizeaza la anumite categorii de personal, amendamentele aduse prin Legea 82/2020 la OUG 43/2020 apar ca avand un caracter general, fiind asadar aplicabile si categoriilor de personal mentionate de dvs in speta.

Insa, in conditiile in care pana la aceasta data intentia legiuitorul nu a fost clarificata, iar normele de aplicare nu au fost emise, recomandam prudenta in acordarea acestui stimulent si solicitarea unui punct de vedere de la Ministerul Muncii.


Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro


 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016