Institutiile Ministerului Muncii au termen-limita 15 august pentru a demara comunicarea digitala

de Ioana Stoica 20 Iul. 2020 629

Institutiile Ministerului Muncii au termen-limita 15 august pentru a demara comunicarea digitala
Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a precizat ca institutiile din subordinea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale (MMPS) au termen pana la 15 august pentru a implementa un sistem digital de comunicare cu cetatenii prin care acestia sa faca doar o singura deplasare la institutie pentru obtinerea documentului solicitat.


"Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face un singur drum, la final - pentru ridicare documente solicitate dupa confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul. Fara alte drumuri, fara stat la cozi, fara a sta aplecat ca sa poti sa auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, pana de curand, il vedeai printr-un mic geam. (...) Asadar, cei care doresc sa comunice electronic cu institutiile din coordonarea mea, asa vom proceda. Cat mai comod pentru dansii pentru ca pentru ei muncim. Prin e-mail, fie prin portalurile institutiilor, vom comunica. Institutiile din subordinea MMPS au termen pana la 15 august sa implementeze acest mecanism de comunicare cu cetatenii. Ordinul este semnat!", a scris Violeta Alexandru pe pagina de socializare. 

Potrivit Agerpres, sistemul de comunicare digitala implementat la institutiile subordonate Ministerului Muncii presupune urmatoarele etape: descarcarea formularului de pe pagina de internet a institutiei; tiparirea, semnarea si scanarea formularului, sau completarea formularului online; atasarea celorlalte documente existente in lista de pe site; trimiterea catre institutie a unui e-mail care contine toate documentele necesare; procesarea solicitarii, de catre institutie; deplasarea unica a solicitantului la institutie, pentru identificarea acestuia si predarea documentului solicitat.

De asemenea, conform aceleiasi surse, ministrul Muncii a sustinut ca in urma implementarii acestui sistem, cetatenii care doresc vor putea sa comunice electronic cu institutiile Ministerului Muncii.

"Digitalizam, simplificam si debirocratizam la Ministerul Muncii. (...) va spun ca se poate digitaliza si administratia publica. Dar la modul real, nu de fatada. Eu incep la Ministerul Muncii. Va fi o schimbare majora ce solicit. (...) Cei care vor sa mearga pe acest drum, inseamna ca inteleg ca toata lumea s-a schimbat si ca administratia din Romania a ramas (mult) in urma. (...) Drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii. Cetatenii care beneficiaza de drepturi si servicii din partea Caselor de Pensii/Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca/Autoritatii pentru Plati si Inspectii Sociale, vor putea sa comunice electronic cu aceste institutii. Acesta va fi principalul mijloc de comunicare pana la momentul eliberarii documentului solicitat", a scris Violeta Alexandru.

De asemenea, ministrul a precizat ca cetatenii care doresc sa continue sa vina la institutii pentru a transmite actele necesare eliberarii unui document vor putea sa faca acest lucru.

"Pentru cetatenii care doresc sa aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghiseu, bineinteles ca vor putea face acest lucru in continuare. Ma intereseaza sa oferim cat mai multe oportunitati de comunicare cetatenilor, fara a le restrange pe cele existente. Le multumesc colegilor din institutii, cetatenilor si expertilor in domeniu care au avut un cuvant de spus in finalizarea ordinului. Un singur drum pentru serviciile de la Ministerul Muncii!", a mentionat Violeta Alexandru.

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016