Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Noi explicatii privind renuntarea la somajul tehnic pentru bugetari

de Ioana Stoica 27 Apr. 2020 585

Ministrul de Finante, Florin Citu, a oferit recent explicatii suplimentare cu privire la faptul ca nu se va mai aplica somajul tehnic pentru bugetari in starea de urgenta asa cum s-a intamplat cu mediul privat.


In opinia ministrului, o schimbare in acest sens se poate face din informatizarea aparatului public si nu din masuri pe termen scurt.

"Foarte multi din aparatul administrativ sunt in prima linie. O reforma in acest moment nu este ceea ce e nevoie", a declarat Florin Citu, facand astfel referire la faptul ca Guvernul a renuntat la ideea de a trimite in somaj tehnic o parte din bugetari, informeaza HotNews.ro.

Ministrul de Finante considera ca informatizarea aparatului public reprezinta o reforma care va avea “implicatii mult mai importante si pe termen lung decat orice alta decizie cu somaj tehnic, pe termen scurt, o luna”.

“Informatizarea aparatului public va restructura total administratia publica si veti vedea ca va arata altfel intr-un an. Noi vrem sa avem un aparat public eficient si mai suplu, nu doar o decizie de o luna de zile. 200 de milioane de lei- atat era economia la buget daca mergeau o parte din bugetari in somaj. Problema era ca nu putea sa fie o masura unitara, era o masura doar pentru cateva ministere.

Dar nu am abandonat ideea reformarii intregului aparat. Am terminat reorganizarea ANAF de unde au disparut 2.500 de posturi, dintre care 125 de conducere. Urmeaza Ministerul Finantelor Publice. Importanta este informatizarea, care face o reforma curata, pe termen lung", a explicat ministrul, citat de aceeasi sursa.
Florin Citu a precizat, totodata, ca in opinia sa starea de urgenta nu se va prelungi dincolo de data de 15 mai si ca lucreaza deja la masuri prin care sa fie repornita economia.

Aceste explicatii vin in contextual in care fusese anuntat inca din prima jumatate a lunii aprilie de catre premierul Ludovic Orban ca sel lucreaza la o ordonanta prin care se vrea reducerea activitatii in sectorul bugetar. Bugetarii ar fi urmat sa lucreze jumatate din luna pentru 75% din salariul de baza, adica sa intre intr-o forma de somaj tehnic pentru o scurta perioada si sa lucreze pe rand. Era exceptat de la aceste propuneri personalul medical. Exceptie faceau si politstii, jandarmii, profesorii si personalul din Ministerul Muncii.



 

Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016