Organizarea unui concurs de ocupare a unui post vacant, intr-o institutie publica - in ce conditii se va realiza plata Comisiei?

de Ioana Stoica 05 Iul. 2023 2345

Organizarea unui concurs de ocupare a unui post vacant, intr-o institutie publica - in ce conditii se va realiza plata Comisiei?
"Institutia a organizat un concurs de ocupare a postului vacant de cercetator stiintific gradul II coroborand HG 1336/2022 cu L 319/2003 privind statutul personalului de cercetare dezvoltare. Membrii comisiei de concurs sunt angajati ai unor universitati din tara, nu salariati ai institutiei. Cum pot fi platiti acestia si din ce articol bugetar, conform art 30 din HG 1336/2022?"


Raspunsul specialistului: 

 

In conformitate cu prevederile articolului 30 din HG 1336/2022  (1)  pentru activitatea desfasurata in cadrul comisiei de concurs, precum si pentru cea desfasurata in cadrul comisiei de solutionare a contestatiilor, membrii si secretarii acestora au dreptul la o indemnizatie reprezentand 10% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata.

 

(2)  Indemnizatia prevazuta la alin. (1) se plateste de catre autoritatea sau institutia publica in al carei stat de functii este prevazut postul pentru care se organizeaza concursul.

 

Potrivit prevederilor art. 76 alin. (2) lit. i) din Codul fiscal, regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplica si sumelor pentru participarea in consilii, comisii, comitete si altele asemenea, considerate asimilate salariilor.

 

Astfel, potrivit prevederilor art. 137 alin. (1) lit.a) din Codul fiscal, contribuabilii /platitorii de venit la sistemul public de pensii, prevazuti la art. 136, datoreaza, dupa caz, contributia de asigurari sociale pentru veniturile din salarii sau asimilate salariilor, definite conform art. 76, asadar si pentru veniturile obtinute din participarea in calitate de membru in comisia de concurs. Cotele de contributii sunt prevazute la art. 137 din Codul fiscal.

 

Totodata, potrivit dispozitiilor art. 155 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, contribuabilii la sistemul de asigurari sociale de sanatate, prevazuti la art. 153 alin. (1) lit. a)-d), datoreaza, dupa caz, contributia de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din Romania si din afara Romaniei, cu respectarea legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, pentru care exista obligatia declararii in Romania, realizate din veniturile din salarii si asimilate salariilor, definite conform art. 76. Cota de contributie este cea prevazuta la art. 156 din Codul fiscal.

 

Rezulta ca indemnizatia pentru activitatea prestata in comisia de concurs intra in baza de calcul al impozitului pe venit dar si in baza de calcul a:

 

- contributiilor de asigurari sociale datorate bugetului asigurarilor sociale de stat;
-  contributiilor de asigurari sociale de sanatate datorate bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.


 
In ceea ce priveste documentul in baza caruia se acorda si se plateste aceasta indemnizatie apreciem ca acesta este decizia conducatorului autoritatii publice de constituire a comisiei de concurs si, respectiv, a comisiei de solutionare a contestatiilor, in conformitate cu dispozitiile art.19 din HG 1336/2022.

 

Membrii comisiei de concurs vor fi platiti conform Anexei nr 7 b Contul de executie a bugetului institutiilor publice  - Cheltuieli , din articolul bugetar 10.2 -  Cheltuieli salariale in natura - 10.01.12 - Indemnizatii platite unor persoane din afara unitatii.

 

Un raspuns oferit in iulie 2023, de catre expertii de la PortalInstitutiiPublice. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si administratie publica.

 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016