Regim FISCAL pentru ajutor deces, in cazul unui functionar public

de Mara Dobrin 11 Ian. 2019 4501

Regim FISCAL pentru ajutor deces, in cazul unui functionar public
Potrivit art. 40 alin.(1) din Legea nr. 188/1999, in caz de deces al functionarului public, membrii familiei, care au, potrivit legii, dreptul la pensie de urmas, primesc pe o perioada de 3 luni echivalentul salariului de baza din ultima luna de activitate a functionarului public decedat.


"Membrii familiei unui functionar public care a decedat solicita echivalentul a 3 salarii de baza, conf. art. 40 din Legea 188/1999. Acest echivalent este venit asimilat salariilor?"

 

Raspunsul specialistilor de la PortalCodulMuncii.ro:


Din analiza dispozitiilor Codului fiscal si in lipsa altor dispozitii, apreciem ca acestor drepturi le sunt incidente dispozitiile art. 76 alin.(4) lit.a) din Codul fiscal potrivit carora sunt considerate venituri care nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit ajutoarele de inmormantare pentru salariatii proprii si membrii de familie ai acestora, acordate de angajator pentru salariatii proprii sau alte persoane, astfel cum este prevazut in contractul de munca.


ATENTIE!

Totodata, potrivit pct. 12 alin.(10) din Normele de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG 1/2016, in aplicarea prevederilor art. 76 alin. (4) lit. a), ajutoarele de inmormantare sunt venituri neimpozabile atat in cazul angajatului, cat si in cazul altor persoane, potrivit clauzelor din contractele de munca sau prevederilor din legi speciale.

In opinia noastra, din aceasta perspectiva dispozitiile Legii nr. 188/1999 apar ca fiind dispozitii speciale, ajutorul dat membrilor familiei, care au, potrivit legii, dreptul la pensie de urmas, urmand sa nu fie impozitat.

Date fiind aceste circumstante, apreciem ca devin incidente si dispozitiile art. 142 lit. b) si art. 157 alin.(2) din Codul fiscal, asupra acestor sume nefiind datorate nici contributii de asigurari sociale.


Sursa: PortalCodulMuncii

 

 

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.25 din 6 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016