S-a lansat platforma de monitorizare si evaluare a intreprinderilor PUBLICE

de Ioana Stoica 07 Mar. 2024 216

S-a lansat platforma de monitorizare si evaluare a intreprinderilor PUBLICE
Agentia pentru Monitorizarea si Evaluarea Performantelor Intreprinderilor Publice (AMEPIP) a devenit operationala, fapt ce va conduce la demararea a 40 de proceduri de selectie pentru peste 100 de membri in Consiliile de Administratie ale Intreprinderilor Publice, anunta Guvernul Romaniei. "Intr-o piata unde competitia dicteaza castigatorii, performanta este o conditie indispensabila pentru succes. Trebuie sa intelegem foarte clar situatia in care ne aflam si pe baza datelor, indicilor de performanta si viziunii sa actionam pentru a schimba realitatea companiilor de stat. Agentia pentru Monitorizarea si Evaluarea Performantelor Intreprinderilor Publice este un pas in directia corecta pentru a imbunatati performanta companiilor de stat", se mentioneaza in mesajul transmis de premierul Marcel Ciolacu la evenimentul de operationalizare a AMEPIP.


In cadrul evenimentului de la Palatul Victoria, a fost prezentata prima platforma publica de monitorizare a performantelor companiilor de stat ce contine un tablou de bord, unde pot fi regasiti si accesati indicatorii financiari, non-financiari si de guvernanta corporativa pentru intreprinderile publice. Proiectul a fost dezvoltat impreuna cu Serviciul de Telecomunicatii Speciale si reprezinta o premiera pentru monitorizarea si raportarea publica a performantelor intreprinderilor publice.

 

”Rolul Agentiei este sa aduca incredere ca Guvernul poate asigura transparenta, modernizarea si performanta companiilor de stat”, a afirmat seful Cancelariei Prim-Ministrului, Mihai Ghigiu.

 

”Evenimentul de astazi (n.n. 6 martie 2024) vine la numai cateva zile dupa un Atelier de lucru organizat cu reprezentantii OCDE la Palatul Victoria. Suntem la un an si jumatate de munca pe care am desfasurat-o impreuna cu mai multi parteneri carora le multumesc pentru expertiza lor necesara si eficienta”, a declarat secretarul general adjunct al Secretariatului General al Guvernului, Adrian Tutuianu.

 

De asemenea, secretarul general adjunct a subliniat faptul ca Romania are cele mai multe intreprinderi de stat din Europa si este nevoie ca AMEPIP sa vina cu rapoarte consolidate si propuneri de solutii pentru imbunatatirea performantelor intreprinderilor publice.


”Este important ca Agentia pentru Monitorizarea si Evaluarea Performantelor Intreprinderilor Publice sa devina un organism care sa asigure implementarea principiilor de guvernanta corporativa si o performanta sporita a intreprinderilor publice.”, a mai adaugat secretarul general adjunct al Secretariatului General al Guvernului, Adrian Tutuianu.

 

”AMEPIP este operationala, in linie cu cerintele prevazute de lege si sunt foarte increzator pentru ca am facut acest pas la doar cateva luni. Am beneficiat de asistenta OCDE si de suportul Comisiei Europene pentru ca atat modificarile legislative, cat si infiintarea AMEPIP sunt un jalon in PNRR. De asemenea, prin operationalizarea AMEPIP am castigat o interfata prin care putem creste performanta economica a Romaniei, cu efecte puternic pozitive atat pentru buget cat si pentru companiile de stat”, a declarat Mihai Precup, presedintele agentiei.

 

Reprezentantii agentiei au prezentat inclusiv sectiunea dedicata administratorilor publici din platforma AMEPIP, unde orice persoana fizica sau juridica se poate inscrie, prin intermediul unui simplu formular, in Corpul administratorilor de intreprinderi publice.

Platforma AMEPIP poate fi accesata la adresa https://amepip.gov.ro/

Prin intermediul site-ului, poate fi accesat tabloul de bord care prezinta in timp real atat indicatorii companiilor de stat, cat si multe alte informatii relevante.

 

Pe langa nucleul de excelenta in guvernanta corporativa pe care il construieste din functionari ai administratiei publice, AMEPIP cauta expertiza si in sectorul privat prin intermediul celor 20 de posturi care vor fi scoase la concurs in perioada urmatoare.

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016