de Ioana Stoica 08 Iul. 2022 440 |
"Un angajat cu contract de munca intr-o institutie publica se transfera la o alta institutie publica si are 24 ore suplimentare. Deoarece nu se mai poate acorda recuperarea acelor ore exista vreo exceptie legala prin care se pot plati aceste ore? Sau se pot transfera la cealalta institutie unde isi va desfasura activitatea?"
Raspunsul specialistilor:
La art. II alin. (1) din OUG 130/2021 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative se prevede ca “Prin derogare de la prevederile art. 21 alin. (2)-(6) din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, in anul 2022, munca suplimentara efectuata peste durata normala a timpului de lucru de catre personalul din sectorul bugetar incadrat in functii de executie sau de conducere, precum si munca prestata in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza in cadrul schimbului normal de lucru se vor compensa numai cu timp liber corespunzator acestora”.
Avand in vedere aceasta prevedere legala, rezulta ca unica modalitate a compensarii orelor suplimentare in sistemul institutiilor publice este exclusiv compensarea prin timp liber corespunzator.
In aceste conditii, apreciem ca orele suplimentare efectuate de salariat trebuiau compensate cu timp liber inainte de efectuarea transferului.
Totodata, nu am identificat prevederi legale prin care institutia publica la care persoana se transfera sa preia obligatiile privind compensarea orelor suplimentare efectuate de persoana in cauza la institutia de la care se transfera si, prin urmare, apreciem ca nu exista un temei legal pentru o asemenea operatiune.
Singura referire la transfer identificata este cea din HG 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare, cu modificarile si completarile ulterioare, dar aceasta se refera strict la regimul aplicat concediului de odihna neefectuat la institutia initiala de catre salariatul transferat.
Astfel, la art. 14 alin. (3) din acest act normativ se prevad urmatoarele ”Concediul de odihna neacordat salariatilor transferati, de catre unitatea de la care s-a efectuat transferarea, se va acorda acestora de unitatea la care au fost transferati. Indemnizatia de concediu va fi suportata de catre cele doua unitati, proportional cu timpul lucrat la fiecare dintre acestea in cursul anului calendaristic respectiv; in acelasi mod se va proceda si in cazul in care concediul de odihna a fost efectuat inainte de transferare.”
Insa, dupa cum am precizat mai sus, nu am identificat o prevedere similara prin care sa se reglementeze situatia descrisa de dumneavoastra, privind compensarea orelor suplimentare.
Un raspuns valabil la data de 07.07.2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.