Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Acordarea indemnizatiei de concurs membrilor comisiei - procedura

de Ioana Stoica 14 Dec. 2022 1175

Acordarea indemnizatiei de concurs membrilor comisiei - procedura
Avand in vedere ca dispozitiile art. 30 din HG 1336/2022 nu mentioneaza acordarea indemnizatiei in mod proportional, tinand cont de numarul etapelor care se desfasora in cadrul procesului de selectie, apreciem ca aceasta se acorda in conditiile in care concursul si procedura se desfasoara chiar si doar pentru selectia dosarelor si proba scrisa.


"Conform art. 30 din HG 1336/2022 membrii comisiei de concurs si ai comisiei de solutionare a contestatiilor, precum si secretarii acestora au dreptul la o indemnizatie reprezentand 10% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata. Va rog sa imi transmiteti punctul dvs de vedere privind modalitatea acordarii acestei indemnizatii, si anume: daca se acorda in functie de nr. de probe sau nu, ce retineri se aplica acestei indemnizatii si care este documentul care se incheie pentru acordarea acesteia."

 

Raspunsul specialistilor: 

 

Potrivit prevederilor art. 76 alin. (2) lit. i) din Codul fiscal, regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplica si sumelor pentru participarea in consilii, comisii, comitete si altele asemenea, considerate asimilate salariilor.

 

Astfel, potrivit prevederilor art. 137 alin. (1) lit.a) din Codul fiscal, contribuabilii /Platitorii de venit la sistemul public de pensii, prevazuti la art. 136, datoreaza, dupa caz, contributia de asigurari sociale pentru veniturile din salarii sau asimilate salariilor, definite conform art. 76, asadar si pentru veniturile obtinute din participarea in calitate de membru in comisia de concurs. Cotele de contributii sunt prevazute la art. 137 din Codul fiscal.

 

Totodata, potrivit dispozitiilor art. 155 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, contribuabilii la sistemul de asigurari sociale de sanatate, prevazuti la art. 153 alin. (1) lit. a)-d), datoreaza, dupa caz, contributia de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din Romania si din afara Romaniei, cu respectarea legislatiei europene aplicabile in domeniul securitatii sociale, precum si a acordurilor privind sistemele de securitate sociala la care Romania este parte, pentru care exista obligatia declararii in Romania, realizate din veniturile din salarii si asimilate salariilor, definite conform art. 76.

 

Cota de contributie este cea prevazuta la art. 156 din Codul fiscal.

 

Rezulta ca indemnizatia pentru activitatea prestata in comisia de concurs intra in baza de calcul al impozitului pe venit dar si in baza de calcul a:

 

- contributiilor de asigurari sociale datorate bugetului asigurarilor sociale de stat;
- contributiilor de asigurari sociale de sanatate datorate bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.

 

In ceea ce priveste documentul in baza caruia se acorda si se plateste aceasta indemnizatie apreciem ca acesta este decizia conducatorului autoritatii publice de constituire a comisiei de concurs si, respectiv, a comisiei de solutionare a contestatiilor, in conformitate cu dispozitiile aert. 19 din HG 1336/2022.


 
Un raspuns oferit in decembrie 2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016