Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Clarificari privind contractul de munca pentru consilierul primarului de municipiu

de InfoInstitutii.ro 16 Feb. 2021 187

Clarificari privind contractul de munca pentru consilierul primarului de municipiu
In ce priveste contractul individual de munca al consilierului primarului de municipiu, se doresc anumite clarificari. Potrivit Codului administrativ, primarul unui municipiu are posibilitatea de numire a 2 consilieri personali. In organigrama sunt prevazute 2 posturi de consilieri ai primarului, dar intrebarea la care trebuie sa raspundem este urmatoarea: putem intocmii pentru un post de consilier al primarului doua contracte individuale de munca pe durata determinata, cu timp partial de 4 ore fiecare, in care sa fie numite 2 persoane diferite?


Raspunsul specialistului:
 

Potrivit dispozitiilor art. 158 din Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, primarii si viceprimarii comunelor, ai oraselor, ai municipiilor si ai sectoarelor municipiului Bucuresti pot infiinta, in limita numarului maxim de posturi aprobate, cabinetul primarului, respectiv al viceprimarului, in conditiile prevazute de partea a VI-a titlul III capitolul II.
 

Astfel, conform art. 544 alin. (1) lit.h) din acelasi act normativ, primarii au dreptul la organizarea unui cabinet care functioneaza in cadrul institutiilor pe care le conduc sau in cadrul carora isi desfasoara activitatea.

Activitatea cabinetului, respectiv cancelariei prefectului este coordonata de catre directorul de cabinet, care raspunde in fata demnitarului, alesului local, respectiv prefectului, dupa caz (art. 545 alin. (3) din Codul administrativ).
 

Numarul de posturi ce pot fi infiintate la nivelul primarului este de 2 posturi pentru cabinetele primarilor comunelor, oraselor, respectiv municipiilor, altele decat cele prevazute la lit. j), vicepresedintilor consiliilor judetene, viceprimarilor municipiului Bucuresti, municipiilor resedinta de judet si viceprimarilor sectoarelor municipiului Bucuresti (art. 546 lit. k din Cod), personalul din cadrul cabinetului fiind numit sau eliberat din functie doar pe baza propunerii persoanelor prevazute la art. 544 alin. (1), in cazul de fata a primarului.
 

Personalul de la cabinetul primarului isi desfasoara activitatea in baza unui contract individual de munca pe durata determinata, incheiat in conditiile legii, pe durata mandatului primarului.
 

Dispozitiile Titlului III se completeaza cu prevederile legislatiei muncii, precum si cu reglementarile de drept comun civile, administrative sau penale, dupa caz.


 

In aceste conditii, in lipsa altor dispozitii legale care sa contina norme derogatorii de la regulile de drept comun cuprinse in legislatia muncii, apreciem ca pe un post pot fi incadrate 2 persoane cu timp partial de munca, in conditiile reglementate de Codul muncii, cu conditia ca durata totala a timpului de munca sa nu depaseasca programul normal de lucru de 8 ore/zi, iar programul celor doua persoane incadrate pe acelasi post sa nu se suprapuna.
 


Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro 


 

Autor: InfoInstitutii.ro



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016