de InfoInstitutii.ro 16 Feb. 2021 2556 |
In ce priveste contractul individual de munca al consilierului primarului de municipiu, se doresc anumite clarificari. Potrivit Codului administrativ, primarul unui municipiu are posibilitatea de numire a 2 consilieri personali. In organigrama sunt prevazute 2 posturi de consilieri ai primarului, dar intrebarea la care trebuie sa raspundem este urmatoarea: putem intocmii pentru un post de consilier al primarului doua contracte individuale de munca pe durata determinata, cu timp partial de 4 ore fiecare, in care sa fie numite 2 persoane diferite?
Raspunsul specialistului:
Potrivit dispozitiilor art. 158 din Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, primarii si viceprimarii comunelor, ai oraselor, ai municipiilor si ai sectoarelor municipiului Bucuresti pot infiinta, in limita numarului maxim de posturi aprobate, cabinetul primarului, respectiv al viceprimarului, in conditiile prevazute de partea a VI-a titlul III capitolul II.
Astfel, conform art. 544 alin. (1) lit.h) din acelasi act normativ, primarii au dreptul la organizarea unui cabinet care functioneaza in cadrul institutiilor pe care le conduc sau in cadrul carora isi desfasoara activitatea.
Activitatea cabinetului, respectiv cancelariei prefectului este coordonata de catre directorul de cabinet, care raspunde in fata demnitarului, alesului local, respectiv prefectului, dupa caz (art. 545 alin. (3) din Codul administrativ).
Numarul de posturi ce pot fi infiintate la nivelul primarului este de 2 posturi pentru cabinetele primarilor comunelor, oraselor, respectiv municipiilor, altele decat cele prevazute la lit. j), vicepresedintilor consiliilor judetene, viceprimarilor municipiului Bucuresti, municipiilor resedinta de judet si viceprimarilor sectoarelor municipiului Bucuresti (art. 546 lit. k din Cod), personalul din cadrul cabinetului fiind numit sau eliberat din functie doar pe baza propunerii persoanelor prevazute la art. 544 alin. (1), in cazul de fata a primarului.
Personalul de la cabinetul primarului isi desfasoara activitatea in baza unui contract individual de munca pe durata determinata, incheiat in conditiile legii, pe durata mandatului primarului.
Dispozitiile Titlului III se completeaza cu prevederile legislatiei muncii, precum si cu reglementarile de drept comun civile, administrative sau penale, dupa caz.
In aceste conditii, in lipsa altor dispozitii legale care sa contina norme derogatorii de la regulile de drept comun cuprinse in legislatia muncii, apreciem ca pe un post pot fi incadrate 2 persoane cu timp partial de munca, in conditiile reglementate de Codul muncii, cu conditia ca durata totala a timpului de munca sa nu depaseasca programul normal de lucru de 8 ore/zi, iar programul celor doua persoane incadrate pe acelasi post sa nu se suprapuna.
Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente.
Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.