Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Program de lucru diferit in cadrul departamentelor unei primarii. Este posibil?

de Ioana Stoica 27 Ian. 2022 331

Program de lucru diferit in cadrul departamentelor unei primarii. Este posibil?
In cuprinsul HG 1723/2004 se reglementeaza activitatea pentru relatii cu publicul, respectiv programul in care cetatenii isi pot solutiona problemele in cadrul diferitelor institutii si autoritati publice, in cadrul anexei fiind stabilit si un program de lucru si un calendar de masuri pe termen scurt, mediu si lung.


"In ce masura pot schimba, intr-o primarie, programul de lucru doar pentru un anumit compartiment, care sa aiba un program diferit de programul celorlalte compartimente ale institutiei. Prevederile art.113-114 din Codul muncii sunt valabile si in acest caz, sau trebuie respectate numai prevederile HG 1723 2004?"


Raspunsul specialistilor: 

 

Conform HG 1723/2004, autoritatile administratiei publice centrale si locale trebuie sa ia masuri pentru ca programul de lucru cu publicul sa fie stabilit astfel incat in zilele lucratoare sa se asigure accesul cetatenilor intre orele 8,30 si 16,30 si, intr-o zi pe saptamana, intre orele 8,30 si 18,30, exclusiv sambata, care va fi stabilita prin act administrativ de catre conducatorii institutiilor sau autoritatilor administratiei publice centrale si locale. Programul de lucru cu publicul se afiseaza la loc vizibil.

 

Prin urmare, apreciem ca acest act normativ vizeaza, in principal, activitatea de relatii cu publice.

In aceste conditii, desi nu este aprobat un program unitar pentru toate institutiile si autoritatile publice printr-un act normativ, apreciem ca activitatea acestora trebuie sa se circumscrie interesului public si sa fie organizat de asemenea maniera, incat sa fie atat corelat cu programul celorlalte institutii sau entitati publice care isi desfasoara activitatea in arealul respectiv, cat si cu nevoile cetatenilor.

Astfel, intrucat si structura vizata in speta dvs este parte din institutia publica respectiva, apreciem ca si activitatea acesteia ar trebui sa se desfasoare in cadrul aceluiasi program stabilit pentru toate celelalte departamente din cadrul unei institutii, intrucat activitatea acestei structuri nu este desfasurata in mod independent, fiind interconectata la activitatea celorlalte structuri.

 

Prin urmare, desi nu exista un cadru legal care sa stabileasca in mod unitar programul de activitate al enitatilor publice, apreciem ca activitatea acestora trebuie sa fie interconectata si corelata, astfel incat un cetatean care are o nevoie a creai solutionare poate depinde mai multe compartimente din cadrul aceleiasi instituti sa o poata rezolva in cadrul aceluiasi interval orar.

 

Insa, apreciem ca fiecare entitate publica poate aprecia, in functie de activitatea sa, modul de stabilire a programului de lucru, fara insa a afecta programul de lucru cu relatia cu publicul, stabilit prin HG 1723/2004 sau interesul public.

De-a lungul timpul, prin circulare emise de catre Guvern s-a transmis institutiilor publice de la nivel central/local uniformizarea programului de lucru, insa acest aspect nu a imbracat forma unui act normativ cu aplicabilitate generala.

Programul de lucru se stabileste asadar de catre angajator, in conditiile legii, prin intermediul Regulamentului intern, cu consultarea sindicatelor sau a reprezentantilor salariatilor si trebuie adus la cunostinta salariatilor si a publicului.

 

Facem mentiunea ca timpul de munca nu trebuie confundat cu programul de lucru. Pe cand timpul de munca inseamna numarul de ore pe zi ori saptamana in care este obligatorie desfasurarea activitatii salariale, programul de lucru este reprezentat de orele intre care se presteaza munca zilnic, adica intre momentul de incepere a activitatii si cel in care acesta se incheie. Stabilirea programului de lucru intra in competenta angajatorului, insa el trebuie sa respecte dispozitiile legale care prevad si limiteaza timpul de munca.

 

In mod normal, timpul de lucru este de 8 ore in fiecare din cele 5 zile lucratoare ale saptamanii, celelalte 2 fiind zile de odihna (sambata si duminica).

Atragem atentia ca, repartizarea inegala a timpului de munca presupune ca in unele zile programul de lucru sa depaseasca 8 ore, iar in altele sa fie sub 8 ore, dar pe total saptamana sa se respecte durata normala de 40 de ore.

Este posibil, atunci cand se lucreaza in tura sau in turnus etc., ca in unele zile ale saptamanii sa se lucreze mai mult de 8 ore, iar altele sa reprezinte timp liber corespunzator pentru munca prestata anterior intr-un program, de exemplu, de 12 ore.

 

Un raspuns valabil la data de 14.01.2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 


 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016