de Ioana Stoica 24 Sep. 2020 886 |
Ministrul lucrarilor publice, dezvoltarii si administratiei a semnat ordinul pentru eliberarea si gestionarea certificatelor digitale de absolvire a programelor de formare profesionala, organizate de Institutul National de Administratie (INA).
Institutul National de Administratie (INA), aflat in subordinea Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Administratiei, implementeaza proiectul-pilot Oferta Programelor de Perfectionare Profesionala online (PPP online), accesibile gratuit pentru personalul din administratia publica centrala si locala.
Potrivit INA, toate programele de formare profesionala organizate de INA se finalizeaza prin certificate digitale de absolvire, in conditiile legii. Certificatele sunt eliberate doar participantilor care au obtinut minimum nota finala 7 la evaluare si sunt insotite de o anexa, in format digital, denumita “Supliment descriptiv al certificatului”, in care se precizeaza competentele profesionale dobandite. Atat certificatul, cat si suplimentul descriptiv al acestuia sunt semnate cu semnatura electronica extinsa.
“Certificatele digitale de absolvire vor fi generate automat din platforma de training INA, pe baza notelor finale din catalogul privind evaluarea competentelor profesionale asumate de formatorul care a sustinut modulul/programul si vor avea un cod de tip QR (Quick Response code) distinct, care asigura securizarea acestora si care, prin scanare, va permite vizualizarea emitentului si verificarea continutului”, se arata in comunicatul institutiei.
Certificatul digital, semnat electronic, se ataseaza fisierelor private din spatiul de stocare asociat fiecarui absolvent pe platforma de training INA, de unde poate fi descarcat direct de absolventi sau poate fi trimis pe e-mail-ul acestora, cu solicitarea confirmarii de primire.
Potrivit INA, noua modalitate de digitalizare si semnare electronica a certificatelor de absolvire are urmatoarele avantaje:
- se reduc costurile prin eliminarea totala a cheltuielilor legate de manipularea certificatelor pe hartie (imprimare, trimitere, procesare, arhivare);
- se asigura integritatea certificatelor, deoarece orice modificare a documentului semnat electronic, conduce automat la anularea semnaturii;
- un certificat semnat electronic se supune clauzei juridice de nonrepudiere, adica semnatarul nu poate sustine ca nu a semnat acel document;
- se asigura confidentialitatea certificatelor, existand garantia ca nu au fost vizualizate sau alterate de persoane neautorizate.
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.