de Marius Matei 07 Iun. 2021 651 |
Un nou proiect pentru modificarea si completarea Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica a fost inregistrat la finele lunii trecute la Senat. Se doreste astfel ca autoritatile administratiei de la nivel central si local sa fie obligate sa publice documentele proiectelor de acte normative in format editabil, pe site-urile proprii dar si pe un portal national unic - o "platforma nationala de transparenta decizionala".
Totodata, conform noii initiative, inclusiv sedintele publice ar urma sa fie transmise online pe site-ul autoritatilor, “daca autoritatile publice au acces la internet si resursele necesare pentru organizarea sedintelor publice online”. De asemenea, se mentioneaza ca “autoritatile publice locale sau centrale nu pot ingradi sau limita aceasta prevedere prin adoptarea de acte normative aplicabile activitatii proprii”.
In expunerea de motive se arata ca, in prezent, consultarea cu cetatenii sau organizatiile civice se face prin publicarea documentelor, in majoritatea cazurilor, in format scanat, potrivit Alba24.ro:
„Acest format nu poate fi prelucrat electronic, ci doar citit de catre partile interesate. In consecinta, modelul existent pentru dezbaterile publice constituie reprezinta un impediment si o bariera in calea transparentei. (…)
Printre obstacolele transparentei decizionale se numara si faptul ca, prin publicarea proiectelor de acte normative pe propriile site-uri, partile interesate vor putea accesa informatia doar in urma cautarii pe zeci de site-uri ale administratiei publice. Aceasta realitate ingreuneaza accesul intregii societati la informatii de interes public”, se arata in acelasi document, citat de sursa amintita.
Noul proiect ar obliga astfel, daca va fi adoptat, autoritatile administratiei sa publice documentele in format editabil pe site-urile proprii, dar si pe un portal national unic.
„Se infiinteaza o platforma nationala de transparenta decizionala, fie prin adaptarea unei platforme existente, fie prin crearea unei platforme noi, in cadrul careia vor fi publicate, sub un format editabil, documentele si informatiile necesare pentru indeplinirea, de catre autoritatile administratiei publice, a obligatiei de a informa cetatenii si de a dezbate public proiectele actelor normative”, se arata in proiectul amintit.
Marius Matei, redactor InfoInstitutii.ro, aduce in atentia cititorilor stiri si noutati legislative cu privire la institutiile publice, sectorul bugetar si modificari legislative care ii privesc direct pe functionarii publici si nu numai. Experienta de aproape 10 ani in domeniu il califica pentru a face parte dintr-un colectiv de profesionisti.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.