Comunicarea actului administrativ de incetare a raportului de serviciu, in cazul decesului functionarului public

de Cristian Tanase 28 Mar. 2023 707

Comunicarea actului administrativ de incetare a raportului de serviciu, in cazul decesului functionarului public
"Cui i se comunica actul administrativ de incetare a raportului de serviciu ca urmare a decesului functionarului public, avand in vedere art. 528 si art. 534 din OUG 57/2019?" Raspunsul specialistului:


Potrivit dispozitiilor art. 517 alin.(1) lit.a) si alin.(3) din Codul administrativ, raportul de serviciul existent inceteaza de drept la data decesului functionarului public, constatarea cazului de incetare de drept a raportului de serviciu realizandu-se in termen de 5 zile lucratoare de la intervenirea lui prin act administrativ al persoanei care are competenta legala de numire in functia publica.

 

Astfel, in contextul in care suntem in prezenta intocmirii si comunicarii unui act administrativ prin care s-a constatat incetarea de drept a raportului de serviciu, apreciem ca relevanta prezinta si dispozitiile art. 528 alin.(4) din Codul adminsitrativ care stabilesc ca, prin exceptie de la prevederile alin. (3), actele administrative constatatoare produc efecte juridice de la data constatarii intervenirii situatiei prevazute de lege, pe baza actelor doveditoare.

 

Totodata, conform alin.(5) si (6) ale aceluiasi articol, actele administrative se comunica, prin grija compartimentului de resurse umane, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la emitere, comunicare actului administrativ putandu-se face astfel:
 

a) prin inmanare directa functionarului public;
b) prin posta, cu confirmare de primire;
c) prin afisare la locul de desfasurare a activitatii functionarului public, in mod exceptional si numai in situatia in care acesta a refuzat primirea actului administrativ in conditiile prevazute la lit. a) si b).

Prin urmare, in lumina acestor dispozitii legale, apreciem ca in cazul constatarii intervenirii decesului functionarului public, actul adminitrativ constatator se trimite conform art. 528 alin. (6) lit. b) din Codul administrativ, prin posta, cu confirmare de primire, acesta urmand a fi primit de catre membrii familiei functionarului.

 

De asemenea, potrivit art. 534 din Codul administrativ, actele administrative prevazute la art. 528-533 (inclusiv actul adminstrativ de incetare a raporturilor de serviciu) se comunica Agentiei Nationale a Functionarilor Publici in termen de maximum 10 zile lucratoare de la emiterea acestora, prin grija compartimentului de resurse umane, respectiv a functionarului public cu atributii in gestionarea resurselor umane, insotite de documentele justificative aferente.

 

Un raspuns oferit in martie 2023, de catre expertii de la PortalInstitutiiPublice. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in administratia publica.

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016