Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Conditii promovare conform Legii nr.153/2017 si Codului administrativ

de InfoInstitutii.ro 19 Oct. 2021 438

Conditii promovare conform Legii nr.153/2017 si Codului administrativ
aPotrivit Legii nr.153/2017 anexa nr.II, o institutie are incadrati salariati in functii de asistent medical, asistent social, psiholog si nu numai, care au grade profesionale de debutant, asistent, principal, specialist. Pentru aceste categorii profesionale, in vederea promovarii, se mai aplica prevederile art. 43 alin.(3) din Legea nr.153/2017 sau li se iau in considerare examenele pentru promovare in grade obtinute prin asociatiile/ordinele/colegiile lor profesionale? De pilda, un asistent medical a obtinut gradul principal prin Ordinul asistentilor, unde se cunoaste ca trebuie sa aiba vechime in gradul asistent de minimum 5 ani. In institutie are doar 2 ani vechime in gradul asistent, dar si-a completat cu vechimea in grad de la alta institutie pentru a participa la examenul de grad la OAMMR. Persoana respectiva este incadrata la noi pe grad asistent. Luam in considerare gradul obtinut prin OAMMR sau mai trebuie sa organizam noi examen?a


 

Raspunsul specialistului:

Promovarea se poate realiza in cazurile prevazute de lege si in conditiile stabilite prin Regulamentul aprobat prin HG 286/2011.

Astfel, potrivit art.31 alin.(6) si (7) din Legea 153/2017, promovarea in grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 in 3 ani, in functie de performantele profesionale individuale, apreciate cu calificativul „foarte bine“, cel putin de doua ori in ultimii 3 ani de activitate, de catre comisia desemnata prin dispozitie a ordonatorului de credite bugetare, din care fac parte reprezentantii organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor, daca in statute sau in legi speciale nu se prevede altfel.
 

Activitatea profesionala se apreciaza anual, ca urmare a evaluarii performantelor profesionale individuale, de catre conducatorul institutiei publice, la propunerea sefului ierarhic, prin acordarea calificativelor „foarte bine“, „bine“, „satisfacator“ sau „nesatisfacator“, daca in statute sau in legi speciale nu se prevede altfel.
 

In acelasi sens sunt si dispozitiile art. 554 alin. (5) si (6) din Codul administrativ, care stabilesc ca promovarea in grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 in 3 ani, in functie de performantele profesionale individuale, apreciate cu calificativul foarte bine, cel putin de doua ori in ultimii 3 ani in care acesta s-a aflat in activitate, de catre o comisie desemnata prin dispozitie a ordonatorului de credite bugetare, din care fac parte si reprezentantii organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor, daca in statute sau in legi speciale nu se prevede altfel.

Activitatea profesionala se apreciaza anual, ca urmare a evaluarii performantelor profesionale individuale, de catre conducatorul institutiei publice, la propunerea sefului ierarhic, prin acordare de calificative: foarte bine, bine, satisfacator si nesatisfacator. Ordonatorii principali de credite stabilesc criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale prin raportare la nivelul functiei detinute de persoana evaluata, cu respectarea prevederilor in domeniul legislatiei muncii. Ordonatorii principali de credite pot stabili si alte criterii de evaluare in functie de specificul domeniului de activitate.

Criteriile privind angajarea si promovarea in functii, grade si trepte profesionale a personalului contractual din unitatile sanitare publice din sectorul sanitar sunt prevazute in Ordinul nr. 1470 din 20 octombrie 2011, emis de Ministerul Sanatatii, publicat in Monitorul Oficial nr. 796 din 10 noiembrie 2011.
 

Prin urmare, se observa ca in sistemul bugetar promovarea se realizeaza pe baza evaluarii anuale intocmita de catre conducatorul institutiei publice, la propunerea sefului ierarhic, in functie de calificativele anuale obtinute in respectiva institutie, in functia ocupata.

In asemenea conditii, in opinia noastra, cele doua reglementari sunt distincte, obtinerea unui grad superior in urma sustinerii examenului OAMR nu presupune automat promovarea in functia detinuta in cadrul institutiei publicem, pentru acest ultima aspect fiind necesara indeplinirea conditiilor exprese stabilite de lege.

Asadar, apreciem ca temeiul legal pentru organizarea concursului de promovare a personalului contractual il reprezinta textele de lege anterior invocate, avand obligatia sa va asigurati de existenta resurselor financiare necesare parcurgerii acestei proceduri de promovare.

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro >>

=

InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016