de Ioana Stoica 22 Aug. 2023 569 |
"In vederea publicarii unui anunt de angajare a unui auditor public intern, grad profesional IA/S, in cadrul unei institutii publice (personal contractual), va rugam sa ne spuneti care sunt conditiile specifice, conform legislatiei in vigoare, pe care trebuie sa le contina obligatoriu anuntul."
Raspunsul specialistului:
Potrivit art. 18 alin.(2) din Regulamentul aprobat prin HG 1.336/2022, anuntul afisat pe pagina proprie de internet a autoritatii sau institutiei publice organizatoare a concursului cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele elemente:
A aparut cea mai utila lucrare din ultimii 20 de ani, destinata managerilor de resurse umane! Teste de Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor!
47 Teste de succes utilizate de profesionistii din toata lumea, detalii AICI >>>
a) numarul, denumirea si nivelul posturilor scoase la concurs, structurile in cadrul carora se afla acestea, precum si perioada si durata timpului de lucru si daca se incheie pe durata determinata sau nedeterminata pentru fiecare post in parte;
b) documentele solicitate candidatilor pentru intocmirea dosarului de concurs, locul de depunere a dosarului de concurs si datele de contact ale compartimentului resurse umane sau, dupa caz, ale compartimentului care asigura organizarea si desfasurarea concursului;
c) conditiile generale prevazute la art. 15, conditiile specifice prevazute in fisa de post, precum si cerintele specifice prevazute la art. 542 alin. (1) si (2) din OUG 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) bibliografia si tematica;
e) calendarul de desfasurare a concursului, respectiv data-limita si ora pana la care se pot depune dosarele de concurs, data, probele de concurs, ora si locul de desfasurare a probelor de concurs, termenele in care se afiseaza rezultatele pentru fiecare proba, termenele in care se pot depune si in care se afiseaza rezultatele contestatiilor, precum si termenul in care se afiseaza rezultatele finale.
Astfel, legislatia prevede in mod expres faptul ca in anuntul pentru organizarea unui concurs, este necesar sa se prevada conditiile specifice prevazute in fisa de post, in speta dvs, conditiile specifice prevazute in fisa de post aferenta functiei ce se doreste a fi ocupata, respectiv de auditor public intern.
In cuprinsul art. 20 alin. (8) din Legea 672/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca „Pentru auditorii interni care nu sunt functionari publici selectarea si stabilirea drepturilor si obligatiilor se fac in concordanta cu regulamentele proprii de functionare a entitatii publice, precum si cu prevederile prezentei legi”.
Totodata, candidatii trebuie sa intocmeasca dosarul de avizare, conform prevederilor pct. 2.3.4.1.1. din Normele generale privind exercitarea activitatii de audit public intern, aprobate prin Hotararea Guvernului 1086/2013, respectiv:
a) curriculum vitae;
b) o declaratie privind respectarea prevederilor art. 22 din Legea 672/2002, referitoare la incompatibilitatile auditorilor interni;
c) o lucrare in domeniul auditului public intern;
d) doua scrisori de recomandare de la persoane cu experienta in domeniul auditului intern.
Acest dosar de avizare se depune alaturi de dosarul de concurs ce cuprinde documentele prevazute la art. 35 din HG nr.1336/20022, iar pentru a participa efectiv la concurs, candidatul trebuie sa obtina aviz favorabil asupra acestui dosar de avizare. Prin urmare, obtinerea avizului favorabil constituie cerinta obligatorie in vederea participarii la probele de concurs.
Cadrul general de competente profesionale ale auditorilor interni din sectorul public acopera, potrivit Standardului ocupational aprobat pentru aceasta ocupatie, cel putin urmatoarele domenii (art. 20 alin. (3) din Legea 672/2002):
a) audit intern;
b) managementul riscului, controlul intern si guvernanta;
c) management;
d) contabilitate;
e) finante publice;
f) tehnologia informatiei;
g) drept.
Astfel, in opinia noastra, conditiile specifice prevazute in fisa postului ar trebui stabilite de entitate, in functie de necesitatile acesteia si particularitatile organizatorice ale activitatii si ar trebui sa se refere la:
a) studii universitare de licenta absolvite cu diploma, respectiv studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta, sau echivalente;
b) experienta minima in specialitatea studiilor cerute pentru ocuparea postului in cauza;
c) cunostinte de utilizare a computerului si de navigare pe internet;
d) disponibilitatea la deplasari frecvente.
Un raspuns oferit in august 2023, de catre expertii de la PortalInstitutiiPublice. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialistii in legislatia muncii si administratie publica.

Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.