Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Registrul electronic REFORMA va cuprinde si salariatii bugetari

de Marius Matei 10 Aug. 2020 111

Registrul electronic REFORMA va cuprinde si salariatii bugetari
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale infiinteaza registrul electronic REFORMA in care vor fi inclusi si salariatii din sectorul bugetar. Gestionarea viitorului registru REFORMA cade in sarcina Inspectiei Muncii.


"Prezentul proiectul de act normativ are ca obiect de reglementare centralizarea si gestionarea evidentelor tuturor formelor de desfasurare a activitatii intr-o relatie de munca prin infiintarea Registrului electronic national de evidenta al Fortei de Munca angajate din Romania. Registrul cuprinde intreg personalul platit din fonduri publice conform Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, atat personalul contractual, functionarii publici, cat si personalul autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, precum si personalul din cadrul regiilor autonome, societatilor nationale, companiilor nationale si societatilor comerciale la care capitalul social este detinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritoriala, precum si personalul incadrat cu contract individual de munca din mediul privat", se precizeaza in Nota de fundamentare a proiectului, potrivit Agerpres.

Conform documentului, categoriile de personal avute in vedere isi pot desfasura activitatea prin contract individual de munca, contractul de mandat, contract de management, contract de activitate sportiva, conventie individuala de munca prevazuta de Legea nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, decizie/ordin de numire in functie, raport de serviciu sau in baza actului de numire.

Potrivit Agerpres,  ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a explicat ca fac exceptie de la includerea in registrul REFORMA angajatii din sistemul de aparare, ordine publica si securitate nationala, sectoare unde evidenta personalului se tine prin registre proprii.
 

"Tot ce inseamna salariu, indemnizatie, de fapt toti cei platiti din bani publici trebuie sa fie, alaturi de angajatii din sistemul privat, intr-un singur registru electronic. Propun Reforma, o varianta completa a evidentei angajatilor/a celor care lucreaza in Romania, a persoanelor platite din bani publici. Dezvoltam Revisal. Registrul va include salariatii din cadrul autoritatilor si institutiilor publice centrale si locale, din cadrul regiilor autonome si a societatilor nationale, companiilor nationale si a societatilor comerciale cu capital social detinut integral sau majoritar de stat. Am inclus, totusi, cateva exceptii: cei care lucreaza in cadrul sistemului de aparare, ordine publica si securitate nationala; aici evidenta personalului se tine prin registre proprii", a explicat ministrul Muncii recent pe pagina sa de socializare, potrivit aceleiasi surse.


Ministrul a precizat ca orice modificare de contract trebuie evidentiata intr-un registru unic pentru a avea o imagine completa asupra tuturor evolutiilor din piata muncii.

 

"Am avut multe discutii pe aceasta tema de la momentul in care am luat decizia transformarii actualului Revisal. Ba ca nu se poate (din zeci de motive), ba ca exista la ANFP niste evidente (exclusiv ale functionarilor si strict in scop de urmarire a carierei acestora, lucru care trebuie facut), ba ca exista la Ministerul Finantelor alte evidente. Orice modificare de contract (orice tip ar fi) trebuie evidentiata intr-un unic registru pentru a putea avea o imagine completa, in timp real, asupra tuturor evolutiilor/modificarilor in piata muncii. Banuiesc ca nu va avea nimeni nimic impotriva transparentei. Cine nu are ceva de ascuns nu are de ce sa se teama", a notat Violeta Alexandru, conform aceleiasi surse.
 

 
CITITI si Un Revisal pentru toti angajatii: Bugetarii vor fi inscrisi in Registrul electronic national de evidenta REFORMA

Autor: Marius Matei



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016