Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

OUG 45/2023 privind salariile de baza - se aplica si in administratia locala?

de Ioana Stoica 13 Iun. 2023 2705

OUG 45/2023 privind salariile de baza - se aplica si in administratia locala?
"OUG 45/2023 se aplica si administratiei publice locale?" Raspunsul specialistului: Potrivit art. 38 alin.(3) lit.b) din Legea 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, prin exceptie de la lit. a), salariile lunare ale personalului prevazut la art. 11 se stabilesc in conformitate cu prevederile acestui articol.


Potrivit art. 11 din legea sus-mentionata, pentru functionarii publici si personalul contractual din cadrul familiei ocupationale «Administratie» din aparatul propriu al consiliilor judetene, primarii si consilii locale, din institutiile si serviciile publice de interes local si judetean din subordinea acestora, salariile de baza se stabilesc prin hotarare a consiliului local, a consiliului judetean sau a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, in urma consultarii organizatiei sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, dupa caz, a reprezentantilor salariatilor.

 

Nivelul veniturilor salariale se stabileste, in conditiile prevazute la alin. (1) si (3), fara a depasi nivelul indemnizatiei lunare a functiei de viceprimar sau, dupa caz, a indemnizatiei lunare a vicepresedintelui consiliului judetean, sau, dupa caz, a viceprimarului municipiului Bucuresti, corespunzator nivelului de organizare: comuna, oras, municipiu, sectoarele municipiului Bucuresti, primaria generala a municipiului Bucuresti, exclusiv majorarile prevazute la art. 16 alin. (2), cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate in bugetele de venituri si cheltuieli.

 

Nomenclatorul functiilor necesare desfasurarii activitatilor specifice fiecarei institutii sau autoritati a administratiei publice locale, precum si ierarhia functiilor sunt prevazute in anexa nr. VIII cap. I lit. A pct. III si cap. II lit. A pct. IV (art.11 alin. (2) din Legea 153/2017).
Asadar, in acest caz, salariile de baza ale personalului sus-mentionat se vor regasi in grila de salarizare elaborata si aprobata de Consiliul local/consiliul judetean, si ca atare vor fi salarizati potrivit acestei grile, si a celorlalte prevederi ale art. 11 din Legea 153/2017.

 

La art. 12 alin. (2) din Legea 153/2017 se prevede ca „Incepand cu anul 2023, salariile de baza, soldele de functie/salariile de functie si indemnizatiile de incadrare se stabilesc prin inmultirea coeficientilor prevazuti in anexele nr. I-VIII cu salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata in vigoare”.

Ca atare, in opinia noastra, personalului caruia ii sunt incidente dispozitiile art. 11 din Legea 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, nu ii sunt incidente si dispozitiile art. 12 alin. (2) din acelasi act normativ, aceste persoane beneficiind de salariile de baza stabilite in conditiile art. 11 din lege, incepand cu iulie 2017, fiind stabilit intre anumite limite astfel incat sa nu depaseasca nivelul indemnizatiei lunare a functiei de viceprimar.

 

Prin urmare, apreciem ca aceasta categorie de personal care intra sub incidenta art. 11 din Legea 153/2017 nu aplica art. 12 alin.(2) din aceeasi lege si prin urmare nu aplica nici dispozitiile derogatorii reglementate la articolul unic din OUG 45/2023, intrucat aceasta din urma nu o vizeaza.

Insa, in masura in care exista personal administrativ incadrat si salarizat conform Anexei nr. VIII la Legea-cadru 153/2017, apreciem ca de prevederile OUG 45/2023 beneficiaza toate domeniile de activitate bugetara, avand in vedere ca personalul incadrat pe functii comune, cat si pe cele din alte unitati de subordonare centrala si locala, au salarizarea reglementata in aceasta anexa.  

 

Precizam ca, Legea-cadru 153/2017 a fost elaborata astfel incat, incepand cu anul 2022 sa fie aplicata in integralitatea sa, prin urmare toate categoriile de personal bugetar trebuiau sa beneficieze de salariile de baza si sporurile prevazute de lege pentru anul 2022.

 

In acest sens, articolul unic al Ordonantei de urgenta a Guvernului 45/2023 prevede completarea articolului I din OUG 168/2022 privind unele masuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1186 din 9 decembrie 2022, cu un nou alineat care prevede ca, incepand cu data de 1 iunie 2023, salariile de baza ale personalului care ocupa functiile prevazute la Anexa nr. VIII Familia ocupationala de functii bugetare „ADMINISTRATIE” din Legea-cadru 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, sa se stabileasca la nivelul salariilor de baza prevazute de aceasta lege pentru anul 2022.

 

Prin urmare, daca si la nivelul administratiei publice locale exista persoane care ocupa functii prevazute in Anexa nr. VIII apreciem ca si pentru acestea incepand cu 1 iunie 2023 salariile de baza ale acestora urmeaza sa se stabileasca la nivelul salariilor de baza prevazute de aceasta lege pentru anul 2022.

 

Un raspuns oferit in iunie 2023, de catre expertii de la PortalInstitutiiPublice. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.

 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016