de Ana Tudor 04 Apr. 2014 4149 |
Guvernul Romaniei a adoptat in 2014 Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice.
Angajatii platiti din fonduri publice beneficiaza in acest an de un cuantum brut al salariilor care se mentine la acelasi nivel cu cel acordat in luna decembrie 2013, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.
Cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte din salariul brut se mentine de asemenea in 2014 la acelasi nivel cu cel din luna decembrie 2013, iar valoare referinta ramane 600 de lei.
Cuantumul brut al salariilor de baza s-a majorat cu 10%, fara sa depaseasca salariul de baza stabilit potrivit prevederilor Legii-cadru nr.284/2010, pentru personalul didactic din invatamantul universitar si preuniversitar cu o vechime in invatamant de pana la 6 ani.
Exista de asemenea norme speciale pentru anumite categorii de bugetari, printre care medicii rezidenti, dentisti si farmacistii rezidenti din unitatile sanitare de stat, care au un salariu lunar brut mai mic de 3.000 de lei (fara sa fie incluse drepturile aferente garzilor), beneficiaza de o bursa de rezidentiat in valoare de 670 de lei.
Anul 2014 a adus modificari si pentru personalul nou-incadrat pe functii, incadrat in aceeasi institutie sau autoritate publica pe functii de acelasi fel sau promovat in functii. Pentru aceste situatii, salarizarea se va face la nivelul de salarizare in plata pentru functii similare din institutia publica in care este incadrat sau la nivelul functiilor din institutiile subordonate daca nu exista o functie similara in plata.
Aceeasi regula de salarizare - in functie de nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutie in care sunt incadrati - se aplica si pentru functionarii publici.
Curtea Constitutionala considera ca ordonatorii principali de credite au dreptul de a desfiinta posturi ocupate, daca actul normativ nu prevede conditii in acest sens. Reducerile masive de personal pot afecta insa capacitatea administrativa si functionarea autoritatilor publice si prin elementul discretionar care intervine in luarea deciziei de desfiintare a anumitor posturi.
De asemenea, este afectata structura organizatorica si numarul personalului in functie al institutiilor statului.
In orice caz, reducerea personalului aflat in functie in institutiile publice sau in autoritatile publice, se face numai prin lege.
teeest
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.