Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Salariu de incadrare pentru o institutie publica. De ce se va tine cont?

de Ioana Stoica 18 Apr. 2022 658

Salariu de incadrare pentru o institutie publica. De ce se va tine cont?
"Trebuie sa fac o angajare pe functia de referent de specialitate asezamant cultural (cor 262207), in cadrul unei institutii publice, mai exact Casa de cultura si as vrea sa stiu cu ce salariu o pot incadra. In Legea 153/2017, in grila se incadreaza la salariul de baza aferent gradatiei 0 de 4388 ron, mentionez ca viitoarea angajata are peste 25 de ani de vechime. Ii calculez gradual pana ajung la gradatia 5 sau iau in considerare salariul minim brut pe tara si calculez gradual vechimea?"


Raspunsul specialistilor: 

 

Potrivit prevederilor art. 39 alin. (1) din Legea nr. 153/2017, pana la aplicarea integrala a prevederilor acesteia, pentru personalul nou-incadrat, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, inclusiv pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte profesionale, salarizarea se face la nivelul de salarizare pentru functii similare.

 

In situatia in care prin aplicarea alin. (1) nu exista functie similara in plata, nivelul salariului de baza, soldei de functie/salariului de functie, indemnizatiei de incadrare pentru personalul nou-incadrat, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, inclusiv pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte profesionale, se stabileste prin inmultirea coeficientului prevazut in anexe cu salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata in vigoare, la care se aplica, dupa caz, prevederile art. 10 privind gradatia corespunzatoare vechimii in munca (art. 39 alin.(2) din legea precitata).

 

Functia similara reprezinta o functie de acelasi fel din cadrul aceleiasi institutii sau autoritati publice, care implica aceleasi conditii de studii, grad/treapta profesionala, gradatie, vechime in functie sau vechime in specialitate, dupa caz, si conditii de munca (art. 7 lit.g) din Legea nr.153/2017).
Astfel, in situatia in care nu exista functie similara in plata in intelesul Legii nr.153/2017, apreciem ca persoanei in cauza ii devin incidente prevederile art. 39 alin.(2), nivelul salariului de baza se stabileste prin inmultirea coeficientului prevazut in anexe cu salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata in vigoare, la care se aplica, dupa caz, prevederile art. 10 privind gradatia corespunzatoare vechimii in munca.

 

Avand in vedere ca potrivit art. 10 alin.(4) din lege pentru personalul nou-incadrat, salariul de baza se determina prin aplicarea succesiva a majorarilor prevazute la alin. (4), corespunzator gradatiei detinute, apreciem ca aceasta este modalitatea de aplicare a procentelor de majorare prevazute de lege, fara sa mai aiba vreo relavanta vechiul salariu de baza detinut de persoana in cauza la un alt moment decat cel la care se face anhajarea in prezent.

 

Un raspuns valabil la data de 15.04.2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016