Accesul in Spatiul Privat Virtual se va face si prin identificare vizuala

de Marius Matei 13 Aug. 2020 1225

Accesul in Spatiul Privat Virtual se va face si prin identificare vizuala
O noua facilitate a serviciului Spatiul Privat Virtual (SPV), prin care persoanele fizice se pot identifica vizual, online, a fost implementata de Ministerul Finantelor Publice (MFP) si Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) incepand din 11 august.


Astfel, identificarea persoanelor fizice care doresc sa se inregistreze in SPV poate fi efectuata de la distanta si prin intermediul unei sesiuni video (identificare vizuala online).

Pentru acest tip de identificare este necesar ca persoanele fizice sa se programeze online prin intermediul aplicatiei dedicate, disponibila pe site-ul www.anaf.ro. Programarea online trebuie efectuata in termen de zece zile de la momentul inregistrarii in SPV, iar in situatia in care persoana fizica nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma in intervalul celor zece zile, se arata in comunicatul oficial. 

De asemenea, in cazul exercitarii de catre persoana fizica a optiunii privind aprobarea prin identificare vizuala online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe e-mail, care cuprinde urmatoarele informatii: instructiuni de desfasurare a identificarii vizuale online ce se va derula; comunicarea faptului ca, in situatia in care nu poate participa la identificarea vizuala online la data si ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare; comunicarea faptului ca neprezentarea la ora si data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea inregistrarii in SPV; reguli de conduita.

Potrivit ANAF, in timpul sesiunii de identificare vizuala online functionarul public poate formula intrebari cu privire la informatii ce trebuie sa contina elemente cunoscute de ANAF si persoana fizica. in situatia in care persoana fizica nu raspunde corect intrebarilor adresate, cererea de inregistrare in SPV se respinge.

ATENTIE!

Aprobarea inrolarii in mediul electronic in SPV a persoanelor fizice, care se inregistreaza cu nume utilizator si parola, se poate realiza de la distanta si prin identificarea cu numerele atribuite urmatoarelor documente acceptate de aplicatie: notificarea privind destinatia sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult (emise incepand cu data de 5 martie 2018); notificare privind nedepunerea in termen a Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise incepand cu data de 9 octombrie 2017); notificare privind indeplinirea conditiilor de rezidenta potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri pentru persoana fizica sosita in Romania pentru o perioada mai mare de 183 de zile (emise incepand cu data de 7 aprilie 2020).

Totodata, se are in vedere notificarea privind indeplinirea conditiilor de rezidenta "potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si de catre persoana fizica plecata din Romania pentru o perioada mai mare de 183 de zile (emise incepand cu data de 07.04.2020)", notificare privind nedepunerea in termen a declaratiei de venit (emise incepand cu data de 09.01.2017), notificare privind nedepunerea la termen a declaratiei de impunere (emise incepand cu data de 09.01.2017), decizie de impunere - emisa incepand cu anul 2013 sau decizie referitoare la obligatii de plata accesorii - emisa incepand cu anul 2013 sau somatie - emisa incepand cu data de 01.01.2015, respectiv numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la inrolarea in acest serviciu.

Marius Matei Autor: Marius Matei
Marius Matei, redactor InfoInstitutii.ro, aduce in atentia cititorilor stiri si noutati legislative cu privire la institutiile publice, sectorul bugetar si modificari legislative care ii privesc direct pe functionarii publici si nu numai. Experienta de aproape 10 ani in domeniu il califica pentru a face parte dintr-un colectiv de profesionisti. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016