de Mihaela Croitoru 05 Aug. 2020 642 |
Se continua de catre Comisia Europeana (CE) implementarea obligatiilor de raportare fiscala de catre diverse entitati, urmand ca dupa aplicarea DAC 6 (Directiva 2018/822/EU), care introduce o astfel de obligatie pentru tranzactiile transfrontaliere considerate cu risc fiscal, sa se adopte DAC 7, directiva care vizeaza reguli noi de raportare fiscala pentru platformele digitale.
"Scopul declarat al DAC 7 este acela de a monitoriza operatiunile din sfera economiei digitale, in special pe cele care implica intermedierea intre furnizori persoane fizice sau juridice si clienti si care, in absenta unor astfel de mecanisme de raportare, ar fi foarte greu de identificat si de verificat de catre autoritatile fiscale.", se arata intr-un material de opinie semnat de Mihaela Popescu-Ichim, Director Taxe Directe, Anca Ghizdavu, Manager Taxe Directe, si Claudia Matei, Consultant Senior Taxe Directe, Deloitte Romania, informeaza Agerpres.
De asemenea, potrivit aceleiasi surse, Directiva DAC 7 se inscrie in actiunile intreprinse la nivel global de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE), anuntate sub denumirea “Exemple de reguli de raportare pentru operatorii de platforme specifice economiei colaborative si pietei virtuale a muncii” (Model rules for reporting by platform operators with respect to Sellers in the sharing and gig economy) si care contin recomandari de raportare de catre platformele digitale cu privire la anumite categorii de furnizori implicati in comertul on-line in statele membre OCDE.
In plus, conform sursei citate, in proiectul publicat recent, entitatile care opereaza platforme digitale (aplicatii mobile sau desktop, site-uri web etc.) si care, prin natura lor, intermediaza o relatie de vanzare-cumparare intre un furnizor (persoana fizica sau juridica) si unul sau mai multi utilizatori, vor fi obligate sa raporteze tranzactiile intermediate catre autoritatile fiscale relevante. Potrivit reprezentantilor Deloitte, ulterior, informatiile vor fi puse la dispozitia altor state membre, in cazul tranzactiilor care implica mai multe jurisdictii.
Raportarea trebuie sa contina informatii cheie cu privire la tranzactiile intermediate, cum ar fi veniturile obtinute de furnizori, comisioanele retinute de platformele digitale etc., iar termenul de raportare va fi anual, respectiv 31 ianuarie a anului urmator celui in care sunt obtinute veniturile.
In categoria tranzactiilor raportabile se inscriu inchirierile de bunuri imobile - astfel de tranzactii luand, de cele mai multe ori, forma inchirierilor de imobile cu caracter sezonier sau pe termen lung, prestarea de servicii personale (livrari, meditatii, servicii de tip liber profesionist, servicii sportive etc.), vanzarile de bunuri, inchirierea temporara a mijloacelor de transport (masini, trotinete, biciclete), investitiile/imprumuturile derulate in cadrul modelelor de finantare a proiectelor antreprenoriale de tip crowdfunding (ceea ce presupune finantarea unor idei de afaceri prin apelarea la o gama cat mai larga de investitori, de cele mai multe ori prin intermediul unor platforme online).
Daca directiva va fi adoptata in versiunea publicata de CE, ar trebui sa fie transpusa de fiecare stat membru pana la 31 decembrie 2021 si sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2022.

Mihaela Croitoru este un editor online cu experienta, dedicat muncii sale, pasionat de domeniul legislativ, atat in ce priveste relatiile de munca din cadrul institutiilor publice, dar si din sectorul privat. Subiectele prezentate sunt, de fiecare data, corecte, informative si de interes pentru angajatii bugetari.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.