de Mara Dobrin 27 Mar. 2019 923 |
Institutiile UE au ajuns la un acord politic provizoriu cu privire la regulamentul revizuit privind siguranta generala. Incepand cu 2022 va deveni obligatorie introducerea in vehiculele europene a unor noi tehnologii de siguranta pentru a proteja pasagerii, pietonii si biciclistii.
Noile tehnologii de pe piata pot contribui la reducerea numarului de decese si de vatamari corporale pe drumurile noastre, 90 % dintre acestea fiind cauzate de erori umane. In mai 2018, Comisia a propus ca anumite masuri de siguranta a vehiculelor sa fie obligatorii, inclusiv sistemele care reduc unghiurile moarte periculoase la camioane si autobuze si tehnologiile care avertizeaza conducatorul auto in caz de somnolenta sau de neatentie. Elementele avansate de siguranta vor reduce numarul accidentelor, vor deschide calea spre o mobilitate tot mai conectata si mai automatizata si vor stimula inovarea si avantajul competitiv global al industriei europene a autovehiculelor.
Comisarul pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM-uri, El?bieta Bie?kowska, a declarat: „In fiecare an, 25 000 de persoane isi pierd viata pe drumurile noastre. Marea majoritate a acestor accidente sunt cauzate de erori umane. Putem si trebuie sa actionam pentru a schimba lucrurile. Datorita noilor elemente avansate de siguranta care vor deveni obligatorii, putem avea acelasi impact ca atunci cand au fost introduse centurile de siguranta. Multe dintre noile elemente exista deja, in special in vehiculele de lux. Acum ridicam nivelul de siguranta in ceea ce priveste toate vehiculele si deschidem calea spre o mobilitate tot mai conectata si mai automatizata in viitor.”
Printre noile elemente de siguranta obligatorii se numara:
- Pentru autoturisme, camionete, camioane si autobuze: sisteme de avertizare in caz de somnolenta si de neatentie a conducatorului auto (de exemplu, utilizarea telefoanelor inteligente in timpul conducerii), asistenta inteligenta pentru controlul vitezei, sisteme de siguranta la mersul in marsarier cu camera de luat vederi sau cu senzori si dispozitive de inregistrare a datelor in caz de accident („cutia neagra”).
- Pentru autoturisme si camionete: asistenta pentru mentinerea benzii de circulatie, sisteme avansate de franare de urgenta si centuri de siguranta imbunatatite in urma testelor de impact.
- Pentru camioane si autobuze: cerinte specifice de imbunatatire a vizibilitatii directe a soferilor de autobuz si de camion si de eliminare a unghiurilor moarte, precum si sisteme frontale si laterale ale vehiculului pentru a detecta si a avertiza cu privire la prezenta participantilor la trafic vulnerabili, in special la efectuarea virajelor.
...citeste mai multe pe europa.eu >>>

Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.