Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Bunuri sechestrate. Care va fi procedura pentru scoaterea la LICITATIE a unui imobil cu datorii?

de Ioana Stoica 21 Feb. 2022 376

Bunuri sechestrate. Care va fi procedura pentru scoaterea la LICITATIE a unui imobil cu datorii?
"Va rugam sa ne ajutati cu pasii procedurali uzuali pentru scoaterea la licitatie a unui imobil care inregistreaza restante la plata impozitului de 3 ani. M-ar interesa informatii pentru acest tip de recuperare a creantelor, in cazul primariilor. De asemenea ne intereseaza si informatii legate de sechestrul pe bunuri."


Raspunsul specialistului: 

 

Valorificarea bunurilor sechestrate de catre organul de executare silita competent se realizeaza in conditiile si cu respectarea procedurii prevazuta la art. 248 si urm din Codul de procedura fiscala.

 

Astfel, pentru valorificarea bunurilor sechestrate prin vanzare la licitatie organul de executare silita este obligat sa efectueze publicitatea vanzarii cu cel putin 10 zile inainte de data fixata pentru desfasurarea licitatiei, publicitatea vanzarii realizeazandu-se prin afisarea anuntului privind vanzarea la sediul organului de executare silita, al primariei in a carei raza teritoriala se afla bunurile sechestrate, la sediul si domiciliul debitorului, la locul vanzarii, daca acesta este altul decat cel unde se afla bunurile sechestrate, pe imobilul scos la vanzare, in cazul vanzarii bunurilor imobile, si prin anunturi intr-un cotidian local si in pagina de internet a organului fiscal, precum si prin alte modalitati gratuite care asigura publicitatea vanzarii (art. 250 din Cdoul de procedura fiscala).

 

Despre data, ora si locul licitatiei trebuie instiintati si debitorul, custodele, administratorul-sechestru, precum si titularii drepturilor reale si ai sarcinilor care greveaza bunul urmarit.

Prin urmare, rolul principal il detine in cadrul acestei proceduri organul fiscal de executare, procedura de valorificare fiind alcatuita din doua etape majore, dupa cum urmeaza:

 

- o prima etapa, in care executorul fiscal va asigura publicitatea vanzarii, intr-un termen regresiv, de 10 zile, inainte de data fixata pentru desfasurarea licitatiei. Anuntul trebuie sa cuprinda elemente privind data, ora si locul licitatiei, pretul de evaluare ori pretul de pornire a licitatiei, invitatie de a participa la licitatie.

- a doua etapa a procedurii  - consta in depunerea de catre cei interesati a ofertelor cu cel putin o zi inainte de desfasurarea licitatiei, impreuna cu o copie de pe actul de identitate al cumparatorului, dovada platii taxei de participare (10% din pretul de evaluare a bunului), cazierul fiscal (dovada ca ofertantul nu are creante fiscale scadente). Pretul de pornire a licitatiei poate varia, fiind fie cel mai mare pret din ofertele de cumparare, fie pretul de pornire a licitatiei. La a doua si a treia licitatie, pretul initial va fi diminuat cu 25%, respectiv 50%.

 

Vanzarea propriu-zisa se face sub coordonarea unei comisii de licitatie.


Astfel, conducatorul organului fiscal trebuie sa desemneze din cadrul sau persoane care sa faca parte din comisia de licitatie.  
Executorul fiscal la termenul si locul fixate va da citire anuntului de vanzare si ofertelor primite. Se va proceda la strigarea preturilor. Comisia va retine oferta cea mai buna si va desemna pe adjudecatar. De asemenea, se va intocmi un proces-verbal privind desfasurarea si rezultatul licitatiei.

 

Procesul-verbal de adjudecare constituie titlu de proprietate. Pe baza acestuia, in cazul bunurilor imobile se va efectua si intabularea noului proprietari.

Plata pretului (diminuat cu valoarea taxei de participare) se va face in termen de 5 zile, la o unitate a trezoreriei. in lipsa platii, o noua licitatie va fi organizata in termen de 10 zile de la adjudecare, urmand ca orice costuri sa fie suportate de catre adjudecatar. Plata se poate face in cazul bunurilor imobile si in rate, conform art. 253 C. proc. fisc.

 

In cazul in care bunurile nu sunt valorificate, acestea se restituie proprietarului si in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a face executarea silita, va fi reluata procedura de valorificare.

 

In ceea ce priveste sechestrul bunurilor, poprirea si sechestrul asigurator sunt masuri asiguratorii asupra patrimoniului debitorului reglementate in noul Cod de procedura fiscala la Capitolul VI al Titlului VII “Colectarea creantelor fiscale”, art. 213-214 ca mijloace de protectie a drepturilor creditorului.
Poprirea si sechestrul asigurator nu trebuie confundate cu poprirea si sechestrul ca masuri de executare silita reglementate de noul Cod de procedura fiscala la Capitolul VIII “Stingerea creantelor fiscale prin executare silita” al Titlului VII “Colectarea creantelor fiscale”.

 

Dispunerea masurilor asiguratorii in materie fiscala de catre organul fiscal competent nu este conditionata de existenta unui titlu de creanta. Aceste masuri pot fi luate si inainte de emiterea titlului de creanta, adica de individualizarea creantei fiscale, inclusiv in cazul efectuarii de controale sau al antrenarii raspunderii solidare. Insa, conditia impusa de legiuitor este ca decizia de instituire a masurilor asiguratorii sa fie motivata si semnata de catre conducatorul organului fiscal competent.

 

In ceea ce priveste ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii dispuse de organul fiscal, precum si a celor dispuse de instantele judecatoresti sau de alte organe competente, Codul de procedura fiscala reglementeaza la art. 213 alin. (6) ca acestea se duc la indeplinire in conformitate cu dispozitiile referitoare la executarea silita (Capitolul VIII “Stingerea creantelor fiscale prin executare silita”, art. 220-246 al Titlului VIII din Codul de procedura fiscala).


 
Un raspuns valabil la 20.02.2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016