Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

OUG 19/2022. Garantia de buna executie in cadrul contractelor de achizitie publica

de Ioana Stoica 11 Apr. 2022 862

OUG 19/2022. Garantia de buna executie in cadrul contractelor de achizitie publica
"Referitor la aplicarea prevederilor OUG 19/2022 in ceea ce priveste garantia de buna executie in cadrul contractelor de achizitie publica. Avem in derulare un contract de reabilitare drum judetean in valoare de 45 milioane lei fara TVA. Pana la aceasta data s-au executat si achitat lucrari in valoare de 20 milioane lei fara TVAGBE a fost constituita prin polita de asigurare emisa de City Insurance SA. Conform art 2 din OUG 19/2022 putem conveni constituirea unei noi garantii. Daca partile convin constituirea GBE prin retineri succesive din sumele datorate, care ar fi suma minima care ar trebui depusa in contul de garantie odata cu deschiderea acestuia, avand in vedere platile efectuate pana la aceasta data?"


Raspunsul specialistilor: 

 

In cuprinsul dispozitiilor art. 1 alin. (3) din OUG 19/2022 se precizeaza ca in cazul in care obiectul contractului permite efectuarea de receptii partiale ale produselor/serviciilor/lucrarilor, respectiv daca exista parti/obiecte din acesta care sunt distincte din punct de vedere fizic si functional, autoritatea/entitatea contractanta solicita constituirea unei noi garantii de buna executie astfel:

 

    a) pentru produsele/serviciile/lucrarile receptionate - minimum 30% din valoarea garantiei initiale aferente acestora, cu conditia ca, in cazul contractelor de lucrari, riscul pentru vicii ascunse sa fie minim;
    b) pentru produsele/serviciile/lucrarile ramase de furnizat/prestat/executat - 100% din valoarea garantiei initiale aferente acestora.


Prin urmare, in situatia in care platile partiale la care faceti referire au fost efectuate in temeiul unor receceptii partiale, apreciem ca devin incidente dispozitiile legale sus-mentionate, acelea fiind valorile ce trebuie aplicate.

In ceea ce priveste modalitatea de constituire a garantiei de buna executie, prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale, apreciem ca aceasta vizeaza platile partiale ce vor fi efectuate de la data intrarii in vigoare a OUG 19/2022, aspect distinct de valoarea efectiva totala a garantiei de buna executie.

 

Specificul modalitatii de constituire a garantiei de buna executie prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale este dat de faptul ca, „pe parcursul indeplinirii contractului de achizitie publica/contractului subsecvent, autoritatea contractanta urmeaza sa alimenteze contul de disponibil deschis de contractant la dispozitia acesteia, pana la concurenta sumei stabilite drept garantie de buna executie in contractul de achizitie publica/contractul subsecvent”.

 

Asadar, in opinia noastra, dispozitiile OUG 19/2022 nu aduc modificari valorii garantiei de buna executie, altele decat cele prevazute la art. 1 alin.(3) din ordonanta precitata, noutatea referindu-se la eliminarea obligativitatii de a fi prevazuta constituirea garantiei de buna executie, prin retineri succesive, in cuprinsul documentatiei de atribuire.


Precizam ca art. 39 alin. (1) din Anexa la H.G. 395/2016 stabileste ca garantia de buna executie se constituie de catre contractant in scopul asigurarii autoritatii contractante de indeplinirea cantitativa, calitativa si in perioada convenita a contractului de achizitie publica/contractului subsecvent.

 

De aceea, trebuie retinut ca noile modificari nu stabilesc o limita minima a valorii garantiei de buna executie, ci doar posibilitatea ca modalitatea de constituire sa fie realizata si prin plati succesive, fara ca acest aspect sa fi fost reglementat in documentatia de atribuire.

 

Un raspuns valabil la data de 8.04.2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016