Stampila va fi eliminata din administratia PUBLICA! Ce se va petrece de acum incolo?

de Mihaela Croitoru 08 Oct. 2019 3574

Stampila va fi eliminata din administratia PUBLICA! Ce se va petrece de acum incolo?
UPDATE 8.10.2019 Proiectul de lege care stabileste ca nici institutiile statului nu vor mai fi obligate sa aplice stampila pe acte de stare civila, contracte sau alte documente oficiale a fost promulgata de catre presedintele Klaus Iohannis. Actul normativ mai are nevoie doar de publicarea in Monitorul Oficial.


Stire initiala

Poate ca nu te asteptai, dar ziua in care stampila va disparea complet este foarte aproape, asa ca in curand aceasta va fi definitiv eliminata din administratia publica.

Desigur ca vor exista si cateva exceptii in acest sens. Aplicarea proiectului de lege pentru modificarea si completarea art. V din OG nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative ar putea fi in vigoare in curand.

 

ATENTIE!

Actul a fost adoptat de deputati cu 207 voturi "pentru", 1 "abtinere" si 58 "impotriva", dar NU este inca in vigoare. Pentru intrarea in vigoare mai este nevoie de semnatura sefului statului si publicarea Pl-x nr. 689/2019 in Monitorul Oficial.


Ce spune noua lege? Cum se va proceda, in absenta stampilei?

Asadar, institutiile publice NU mai au obligatia de a folosi stampila in relatia cu cetatenii sau cu alte institutii. In mediul privat, stampila oricum nu mai era obligatorie. Dar in administratia publica se foloseste inca.


"Marele merit al noii legi este ca ea creeaza premisele digitalizarii si simplificarii birocratiei. Atata vreme cat stampila nu mai este obligatorie, documentele vor putea circula mai usor, in format digital, nu va mai fi necesar exemplarul ”original” pe hartie si cu stampila si totul va putea fi trimis si primit online, cu semnatura electronica. (Vor ramane in uz doar parafele speciale, cele care sunt stabilite conform unor legi precise, cu instructiuni clare de utilizare)", spune Cristian Ghica (USR).

Mai jos regasim actul normativ in varianta sa finala, votata de Camera Deputatilor.


...citeste continuarea pe e-juridic.ro >>>

 

Mihaela Croitoru Autor: Mihaela Croitoru
Mihaela Croitoru este un editor online cu experienta, dedicat muncii sale, pasionat de domeniul legislativ, atat in ce priveste relatiile de munca din cadrul institutiilor publice, dar si din sectorul privat. Subiectele prezentate sunt, de fiecare data, corecte, informative si de interes pentru angajatii bugetari. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.18 din 11 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016