| de Ioana Stoica 27 Oct. 2025 2515 |
Stimate manager de institutie publica, conform HG 295/2025, institutiile si autoritatile publice care angajeaza personal in baza unui contract individual de munca au obligatia sa completeze si sa transmita in noul REGES-ONLINE datele privind incheierea, modificarea, suspendarea si incetarea respectivelor contracte. Atentie, aceasta obligatie nu ii are in vedere si pe functionarii publici, datele acestora fiind transmise in continuare doar prin intermediul formularului M500, potrivit ghidului prezentat pe site-ul Ministerului Muncii!
Obligatia se refera, asadar, doar la personalul contractual, atat la noii salariati, cat si la cei deja existenti, ale caror contracte de munca trebuie transferate in REGES-ONLINE pana la data de 31 decembrie 2025.
Ce probleme practice ridica pentru institutiile si autoritatile publice trecerea la REGES-ONLINE?
Va invitam sa urmariti chiar acum Webinarul REGES-ONLINE pentru institutii si autoritati publice, sustinut de un reputat specialist, in cadrul caruia sunt explicate in detaliu implicatiile practice ale tranzitiei la REGES-ONLINE, cu accent pe procedura de urmat in diferite situatii concrete.
Webinarul este disponibil pe platforma www.webinar.rs.ro, accesul se face pe baza de username si parola pe care le primiti prin e-mail, imediat dupa achitarea taxei de doar 210 lei + TVA. Simplu si rapid. Marele dvs. avantaj este ca beneficiati de informatii complete si foarte utile, cu un consum minim de timp (webinarul dureaza 2 ore), INSCRIE-TE AICI si ACUM <<<
Ce trebuie sa stiti, pe scurt, despre REGES-ONLINE?
Prin introducerea acestui nou portal de gestionare online a tuturor datelor referitoare la raporturile de munca se au in vedere urmatoarele:
- simplificarea procedurilor pentru angajatori si salariati
- facilitarea accesului la date pentru angajati
- reducerea inechitatilor si abuzurilor, debirocratizarea si cresterea eficientei institutionale
- asigurarea transparentei in relatia angajator-salariat printr-un sistem accesibil tuturor partilor implicate;
- eliminarea discriminarilor si inechitatilor in ceea ce priveste accesul la informatii despre vechimea in munca si statutul contractual;
- protejarea dreptului la munca si la informare corecta printr-o evidenta clara si actualizata a contractelor individuale de munca.
REGES-ONLINE include si elemente suplimentare precum:
- Gradul, tipul de handicap si durata acestuia in cazul persoanelor cu dizabilitati, detalii esentiale pentru protectia drepturilor persoanelor cu dizabilitati si pentru identificarea prompta a incalcarilor legale de catre angajatori, INSCRIE-TE AICI la WEBINAR <<<
- Locul de munca fix sau mobil, o alta informatie aditionala care in prezent nu se inregistreaza in registru.
- Durata timpului de munca si repartizarea acestuia, care, in actualul sistem informatic, obliga angajatorii sa faca aceasta precizare doar pentru salariatii cu timp partial, fiind omise detaliile privitoare la salariatii cu norma intreaga.
- Obligatii pentru angajatorii la care s-a dispus detasarea, referitoare la actualizarea datelor in situatia in care pe durata detasarii apar modificari.
- Angajatorii care apeleaza la prestatori externi pentru completarea si transmiterea Registrului nu vor mai notifica ITM. In schimb, acestia vor inscrie direct in REGES-ONLINE informatiile de identificare ale furnizorului de servicii, care includ CUI/CIF, denumirea si sediul social al acestuia, numele reprezentantului legal in cazul persoanelor juridice.
- Aplicatia va permite introducerea datelor referitoare la contractul de prestari servicii precum: data incheierii, durata contractului, data de inceput sau de sfarsit a acestuia. Observam ca termenul de maxim trei zile lucratoare se pastreaza, fiind specificat clar ca acesta se aplica atat la incheierea, cat si la incetarea contractului.
- O modificare semnificativa care va creste volumul de munca pentru angajatori este obligatia de a notifica suspendarea contractelor individuale de munca pe perioada concediilor medicale, termenul fiind de cel mult trei zile lucratoare de la data inregistrarii la angajator a certificatului. Termenul va fi calculat pornind de la momentul in care angajatorii inregistreaza primirea documentelor ce atesta suspendarea contractelor, respectiv a certificatelor medicale.
Toate aceste noutati sunt explicate in mod profesionist in cadrul webinarului, cu accent asupra implicatiilor sensibile privind procedurile de lucru.
Urmariti webinarul chiar acum! Acces instantaneu!
Webinarul poate fi accesat 24 de ore din 24 pe platforma www.webinar.rs.ro, pe baza datelor de logare (username si parola) pe care le primiti prin e-mail imediat dupa achitarea taxei de doar 210 lei + TVA.
Puteti urmari chiar astazi acest webinar extrem de util, in cadrul caruia un specialist de top expune si rezolva probleme esentiale pentru relatia institutii publice – personal contractual – ITM, INSCRIE-TE AICI si ACUM <<<
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.







