Contractul de achizitie publica: Model si procedura de atribuire

de Mara Dobrin 24 Oct. 2025 105

Contractul de achizitie publica: Model si procedura de atribuire
Incepem prin a va preciza ca un contract de achizitie publica, este reglementat de legea in vigoare - Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice. In cele ce urmeaza vom detalia ce este un contract de achizitie publica, ce cuprinde, care este procedura de atribuire si multe alte aspecte legislative relevante.


Ce este contractul de achizitie publica?

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Ce este contractul de achizitie publica?

Este contractul cu titlu oneros, asimilat, potrivit legii, actului administrativ, incheiat in scris intre unul sau mai multi operatori economici si una sau mai multe autoritati contractante, care are ca obiect executia de lucrari, furnizarea de produse sau prestarea de servicii.

Ce cuprinde contractul de achizitie publica si ce tipuri de contracte exista?

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Ce cuprinde contractul de achizitie publica si ce tipuri de contracte exista?

Tipuri de contracte de achizitie publica, conform legii:

 

Contract de achizitie publica de lucrari - contractul de achizitie publica care are ca obiect: fie exclusiv executia, fie atat proiectarea, cat si executia de lucrari in legatura cu una dintre activitatile prevazute in anexa nr. 1 din legea achizitiilor publice; fie exclusiv executia, fie atat proiectarea, cat si executia unei constructii; fie realizarea, prin orice mijloace, a unei constructii care corespunde cerintelor stabilite de autoritatea contractanta care exercita o influenta determinanta asupra tipului sau proiectarii constructiei;

 

Contract de achizitie publica de produse - contractul de achizitie publica care are ca obiect achizitia de produse prin cumparare, inclusiv cu plata in rate, inchiriere, leasing cu sau fara optiune de cumparare sau prin orice alte modalitati contractuale in temeiul carora autoritatea contractanta beneficiaza de aceste produse, indiferent daca dobandeste sau nu proprietatea asupra acestora; contractul de achizitie publica de produse poate include, cu titlu accesoriu, lucrari sau operatiuni de amplasare si de instalare;

 

Contract de achizitie publica de servicii - contractul de achizitie publica care are ca obiect prestarea de servicii, altele decat cele care fac obiectul unui contract de achizitie publica de lucrari;

 

Contract pe termen lung - contractul de achizitie publica incheiat pe o durata de cel putin 5 ani care cuprinde durata de executie a lucrarilor ori a constructiei, daca acesta are o componenta care consta in executie de lucrari ori a unei constructii, precum si durata de prestare a serviciilor, stabilite astfel incat contractantul sa obtina un profit rezonabil;

Procedura de atribuire a unui contract de achizitie publica

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Procedura de atribuire a unui contract de achizitie publica

Atunci cand vorbim despre procedura de atribuire a unui contract de achizitie publica ne referim la proces care respecta legislatia si prin care o autoritate publica selecteaza un furnizor pentru a-i oferi bunuri, servicii sau lucrari.

 

In cadrul acestui proces va avea loc depunerea si evaluarea ofertelor, anuntarea rezultatului si semnarea contractului, pe baza unor criterii prestabilite in documentatia de atribuire a respectivului contract.

 

Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire in calitate de ofertant sau candidat, individual sau in comun cu alti operatori economici, inclusiv in forme de asociere temporara constituite in scopul participarii la procedura de atribuire, subcontractant propus sau tert sustinator, in conditiile prevazute de lege.

 

Informatiile furnizate prin documentele achizitiei trebuie sa fie suficient de precise pentru a permite operatorilor economici sa determine natura si obiectul solutiei solicitate si, pe baza acestora, sa decida transmiterea unei solicitari de participare sau neparticiparea la procedura de atribuire.

Contract de achizitie publica [MODEL]

Copiaza Link-ul catre aceasta sectiune: Contract de achizitie publica [MODEL]

 


Contract de achizitie publica de lucrari [MODEL]

 

CONTRACT DE ACHIZITIE PUBLICA DE LUCRARI (EXECUTIE) privind realizarea obiectivului de investitii……….
nr...............
incheiat azi, data de________________

Avand ca temei legal:

Legea nr.98/2016 privind achizitiile publice cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale, cu modificarile si
completarile ulterioare, Hotararea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea
contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice cu modificarile si completarile ulterioare; Hotararea
Guvernului nr. 394/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privnd achizitiile sectoriale, cu modifcarile si completarile ulterioare

S-A INCHEIAT PREZENTUL CONTRACT DE ACHIZITIE PUBLICA DE LUCRARI (EXECUTIE) denumit in continuare “Contractul”
Intre
................................................. cu sediul in ………….., cod postal …….telefon/fax ………. cod fiscal ……. cont ……… deschis la ……., reprezentat
legal prin ……………, in calitate de ACHIZITOR, pe de o parte,
si
................................................, cu sediul in ...................., str...................nr................., judet ..................., cod postal .........................., telefon/fax
.................................................., e-mail: ...................................................., numar de inmatriculare la Registrul Comertului .................................., cod fiscal
RO......................................, cont .................................................. deschis la......................................................., reprezentata prin ............................... –
.............................., in calitate de EXECUTANT, pe de alta parte au convenit incheierea prezentului Contract, cu respectarea Conditiilor Contractuale

1. OBIECTUL CONTRACTULUI

1.1 Obiectul contractului il reprezinta executia lucrarilor la obiectivul de investitii………….
1.2. Executantul se obliga sa execute, sa testeze, sa finalizeze lucrarile si sa remedieze orice defecte rezultate in urma executarii prezentului contract, la
obiectivul de investitii..................:

2. PRETUL CONTRACTULUI

2.1. Pretul prezentului contract il reprezinta suma de ..........................lei fara TVA la care se adauga cota legala de TVA conform legii, valoarea totala fiind
de .....................2.2. La valoarea prevazuta la art. 1.1. se poate adauga procentul de....................reprezentand diverse si neprevazute conform devizului din

Oferta si numai daca sunt indeplinite conditiile prevazute de Anexa 6 la HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare si continutul cadru al docuemntatiilor
tehnic-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate de fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, pct. 5.3.

3. DURATA CONTRACTULUI

3.1 Prezentul Contract intra in vigoare la data semnarii lui de catre ultima parte si este valabil pana la indeplinirea integrala si corespunzatoare a obligatiilor de catre ambele parti, iar Contractul opereaza valabil intre parti, potrivit legii, ofertei si documentatiei de atribuire, de la data intrarii sale in vigoare si pana la epuizarea conventionala sau legala a oricarui efect pe care il produce.
3.2 Durata de executie a prezentului contract este de ................luni incepand de la data prevazuta in Ordinul de incepere.

4. DOCUMENTELE CONTRACTULUI

Prin documentele contractului se intelge:

1. prezentul Cntract de achizitie de lucrari, Conditiile contractuale si
2. urmatoarele Anexe:
a) caietul de sarcini inclusiv clarificarile si sau masurile de remediere aduse pana la depunerea ofertelor ce privesc aspectele tehnice si financiare - Anexa 1;
b) propunerea tehnica - Anexa 2 si propunerea financiara - Anexa 3, inclusiv clarificarile din perioada de evaluare;
c) garantia de buna executie a contractului, daca este cazul -Anexa 4;
d) angajamentul ferm de sustinere din partea unui tert conform legii, daca este cazul - Anexa 5;
e) contractele incheiate cu subcontractantii, daca este cazul - Anexa 6;
f) acord de asociere, daca este cazul - Anexa 7;
g) graficul general de realizare a investitiei – Anexa 8;
h) instrument de garantare privind returnarea avansului acordat, daca este cazul - Anexa 9;
i) alte documente/formulare relevante, daca este cazul.

Drept pentru care s-a incheiat prezentul Contract, la sediul Achizitorului, in........exemplare, toate cu valoare de original, cate unul pentru fiecare parte.


Achizitor   Executant

...modelul complet al contractului il poti downloada de AICI.

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016