Un consilier sau un asistent in achizitii publice in 2022 are obligatia de a participa la intocmirea programului anual de achizitii publice pe baza propunerilor facute de catre primar si seful structurii economice.
De asemenea, asigura, intocmeste si raspunde de organizarea si desfasurarea procedurilor de achizitii publice conform legislatiei in vigoare.
Fisa postului asistent achizitii publice in 2022
Informatii generale privind postul
a) Denumirea postului – CONSILIER ___(se va trece gradul profesional: asistent/principal/superior_ ACHIZITII PUBLICE
b) Nivelul postului – de executie
c) Scopul principal al postului – participarea la indeplinirea sarcinilor si atributiilor legate de derularea procedurilor de achizitie publica derulate la nivelul institutiei publice, conform fisei postului
Conditii specifice pentru ocuparea postului
a) Studii de specialitate - studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta in domeniul stiintelor economice, juridice sau administratie;
b) Perfectionari (specializari) – cursuri de specialitate in domeniul achizitiilor publice, dupa caz
c) Cunostinte de operare/programare pe calculator (necesitate si nivel) - MS Office si Internet - nivel mediu
d) Limbi straine (necesitate si nivel de cunoastere)- engleza sau franceza – nivel de baza
e) Abilitati, calitati si aptitudini necesare - capacitate de lucru in conditii de stres si adaptare la volum mare de lucru, obiectivitate si impartialitate in exercitarea functiei publice, si loialitate fata de lege si fidelitate fata de institutia primarului;
f) Cerinte specifice - bun comunicator in toate formele de comunicare, disponibilitate la schimbare, indeplinirea conditiilor si respectarea situatiilor de incompatibilitate si conflicte de interese prevazute de lege pentru ocuparea unei functii publice, cunoasterea actelor normative ce reglementeaza domeniul agricol, fond funciar si cadastru;
g) Competenta manageriala (cunostinte de management, calitati si aptitudini manageriale): -
Atributiile postului:
a) participa la intocmirea programului anual de achizitii publice pe baza propunerilor facute de catre primar si seful structurii economice;
b) asigura, intocmeste si raspunde de organizarea si desfasurarea procedurilor de achizitii publice conform legislatiei in vigoare, dupa cum urmeaza:
asigura publicitatea achizitiilor publice (anunturi de intentie, de participare si de atribuire).
initiaza lansarea procedurii de achizitii publice in SEAP;
intocmeste caietul de sarcini sau, dupa caz, a specificatiilor tehnice, cu ajutorul si intregul sprijin al personalului de specialitate din cadrul institutiei;
intocmeste documentatiile de aribuire si a celor descriptive, prezentarea ofertelor si lamurirea eventualelor neclaritati legate de acestea;
intocmeste raspunsurile la clarificarile cerute de operatorii economici;
intocmeste nota justificativa si referatele de necesitate cu privire la procedurile de achizitie publica,
intocmeste rapoartele pentru constituirea comisiilor de evaluare in vederea atribuirii contractelor de achizitie publica;
intocmeste rapoartele de adjudecare sau de anulare a procedurilor de achizitie publica,
asigura desfasurarea propriu-zisa a procedurilor de achizitie publica de atribuirea contractelor de furnizare produse, servicii si lucrari;
intocmeste procesele verbale la deschiderea ofertelor, dupa caz;
analizeaza ofertele depuse de catre operatorii economici;
primeste si rezolva contestatiile depuse de operatorii economici;
participa la incheierea contractelor de achizitie publica;
c) colaboreaza cu celelalte compartimente functionale din cadrul Primariei la fundamentarea programelor anuale de achizitii publice;
d) solutioneaza in termenul prevazut de lege corespondenta repartizata;
e) tine evidenta necesarului de rechizite si materiale consumabile;
f) intocmeste si asigura desfasurarea licitatiilor publice;
g) intocmeste contracte pentru concesionari, inchirieri terenuri si spatii in conformitate cu prevederile legale privind regimul concesiunilor, cu sprijinul structurii juridice;
h) alte atributii prevazute de lege sau insarcinari date de primar, viceprimar sau de secretar:
- sa indeplineasca cu profesionalism, loialitate, corectitudine si in mod constiincios indatoririle de serviciu si se abtina de la orice fapta care ar putea sa aduca prejudicii autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea;
- in exercitarea atributiilor ce-i revin se abtine de la exprimarea sau manifestarea convingerilor politice;
- raspunde potrivit legii de indeplinirea atributiilor ce-i revin din functia pe care o detine, precum si a atributiilor ce-i sunt delegate;
- pastreaza secretul de stat si secretul de serviciu, in conditiile legii;
- pastreaza confidentialitatea in legatura cu faptele, informatiile sau documentele de care ia cunostinta in exercitarea functiei;
- este interzis sa solicite sau sa accepte, direct sau indirect, pentru el sau pentru altii, in considerarea functiei daruri sau alte avantaje;
- de a semnala sefului ierearhic superior sau, dupa caz, direct Primarului orice neregularitate ce apare in legatura cu procedurile de lucru stabilite la nivelul unitatii precum si orice riscuri neprevazute ce ar putea afecta rezultatele activitatii sale de zi cu zi.
i) prelucreaza datele cu caracter personal in conformitate cu si in limitele de autorizare stabilite in lege si in procedurile interne ale entitatii publice, doar pentru indeplinirea atributiilor care ii revin si cu respectarea masurilor tehnice si organizatorice stabilite pentru protejarea datelor cu caracter personal impotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificarii, dezvaluirii sau accesului neautorizat, in special daca prelucrarea respectiva comporta transmisii de date in cadrul unei retele, precum si impotriva oricarei alte forme de prelucrare ilegala.
Informatii generale privind postul
a) Denumirea postului – CONSILIER ___(se va trece gradul profesional: asistent/principal/superior_ ACHIZITII PUBLICE
b) Nivelul postului – de executie
c) Scopul principal al postului – participarea la indeplinirea sarcinilor si atributiilor legate de derularea procedurilor de achizitie publica derulate la nivelul institutiei publice, conform fisei postului
Conditii specifice pentru ocuparea postului
a) Studii de specialitate - studii superioare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta in domeniul stiintelor economice, juridice sau administratie;
b) Perfectionari (specializari) – cursuri de specialitate in domeniul achizitiilor publice, dupa caz
c) Cunostinte de operare/programare pe calculator (necesitate si nivel) - MS Office si Internet - nivel mediu
d) Limbi straine (necesitate si nivel de cunoastere)- engleza sau franceza – nivel de baza
e) Abilitati, calitati si aptitudini necesare - capacitate de lucru in conditii de stres si adaptare la volum mare de lucru, obiectivitate si impartialitate in exercitarea functiei publice, si loialitate fata de lege si fidelitate fata de institutia primarului;
f) Cerinte specifice - bun comunicator in toate formele de comunicare, disponibilitate la schimbare, indeplinirea conditiilor si respectarea situatiilor de incompatibilitate si conflicte de interese prevazute de lege pentru ocuparea unei functii publice, cunoasterea actelor normative ce reglementeaza domeniul agricol, fond funciar si cadastru;
g) Competenta manageriala (cunostinte de management, calitati si aptitudini manageriale): -
Atributiile postului:
a) participa la intocmirea programului anual de achizitii publice pe baza propunerilor facute de catre primar si seful structurii economice;
b) asigura, intocmeste si raspunde de organizarea si desfasurarea procedurilor de achizitii publice conform legislatiei in vigoare, dupa cum urmeaza:
asigura publicitatea achizitiilor publice (anunturi de intentie, de participare si de atribuire).
initiaza lansarea procedurii de achizitii publice in SEAP;
intocmeste caietul de sarcini sau, dupa caz, a specificatiilor tehnice, cu ajutorul si intregul sprijin al personalului de specialitate din cadrul institutiei;
intocmeste documentatiile de aribuire si a celor descriptive, prezentarea ofertelor si lamurirea eventualelor neclaritati legate de acestea;
intocmeste raspunsurile la clarificarile cerute de operatorii economici;
intocmeste nota justificativa si referatele de necesitate cu privire la procedurile de achizitie publica,
intocmeste rapoartele pentru constituirea comisiilor de evaluare in vederea atribuirii contractelor de achizitie publica;
intocmeste rapoartele de adjudecare sau de anulare a procedurilor de achizitie publica,
asigura desfasurarea propriu-zisa a procedurilor de achizitie publica de atribuirea contractelor de furnizare produse, servicii si lucrari;
intocmeste procesele verbale la deschiderea ofertelor, dupa caz;
analizeaza ofertele depuse de catre operatorii economici;
primeste si rezolva contestatiile depuse de operatorii economici;
participa la incheierea contractelor de achizitie publica;
c) colaboreaza cu celelalte compartimente functionale din cadrul Primariei la fundamentarea programelor anuale de achizitii publice;
d) solutioneaza in termenul prevazut de lege corespondenta repartizata;
e) tine evidenta necesarului de rechizite si materiale consumabile;
f) intocmeste si asigura desfasurarea licitatiilor publice;
g) intocmeste contracte pentru concesionari, inchirieri terenuri si spatii in conformitate cu prevederile legale privind regimul concesiunilor, cu sprijinul structurii juridice;
h) alte atributii prevazute de lege sau insarcinari date de primar, viceprimar sau de secretar:
- sa indeplineasca cu profesionalism, loialitate, corectitudine si in mod constiincios indatoririle de serviciu si se abtina de la orice fapta care ar putea sa aduca prejudicii autoritatii sau institutiei publice in care isi desfasoara activitatea;
- in exercitarea atributiilor ce-i revin se abtine de la exprimarea sau manifestarea convingerilor politice;
- raspunde potrivit legii de indeplinirea atributiilor ce-i revin din functia pe care o detine, precum si a atributiilor ce-i sunt delegate;
- pastreaza secretul de stat si secretul de serviciu, in conditiile legii;
- pastreaza confidentialitatea in legatura cu faptele, informatiile sau documentele de care ia cunostinta in exercitarea functiei;
- este interzis sa solicite sau sa accepte, direct sau indirect, pentru el sau pentru altii, in considerarea functiei daruri sau alte avantaje;
- de a semnala sefului ierearhic superior sau, dupa caz, direct Primarului orice neregularitate ce apare in legatura cu procedurile de lucru stabilite la nivelul unitatii precum si orice riscuri neprevazute ce ar putea afecta rezultatele activitatii sale de zi cu zi.
i) prelucreaza datele cu caracter personal in conformitate cu si in limitele de autorizare stabilite in lege si in procedurile interne ale entitatii publice, doar pentru indeplinirea atributiilor care ii revin si cu respectarea masurilor tehnice si organizatorice stabilite pentru protejarea datelor cu caracter personal impotriva distrugerii accidentale sau ilegale, pierderii, modificarii, dezvaluirii sau accesului neautorizat, in special daca prelucrarea respectiva comporta transmisii de date in cadrul unei retele, precum si impotriva oricarei alte forme de prelucrare ilegala.
Identificarea functiei publice corespunzatoare postului
a) Denumire – Consilier
b) Clasa – I
c) Gradul profesional: Asistent / principal/superior
d) Vechimea in specialitate necesara - 1 an / 5 ani/ 7 ani
Sfera relationala a titularului postului
1. Sfera relationala:
Intern:
a) Relatii ierarhice: este subordonat direct sefului ierarhic superior
b) Relatii functionale: 1.colaboreaza:
e) cu toate compartimentele de specialitate din cadrul Primariei;
c) Relatii de reprezentare: -
2. superior: -
Extern:
a) cu autoritati si institutii publice: in limita mandatului incredintat de conducerea Primariei.
b) cu organizatii internationale: -.
c) cu persoane juridice private: -.
2. Limite de competenta - se subordoneaza sefului ierarhic superior
3. Delegarea de atributii si competenta – in limita mandatului incredintat de conducerea Primariei
Intocmit de:
1. Numele si prenumele -
2. Functia publica de conducere –
3. Semnatura
4. Data intocmirii
Luat la cunostinta de catre ocupantul postului
1. Numele si prenumele –
2. Semnatura
3. Data
Autor:
Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.