Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Centre comunitare de invatare permanenta pentru imbunatatirea calificarii fortei de munca

de Mara Dobrin 28 Aug. 2017 1123

Centre comunitare de invatare permanenta pentru imbunatatirea calificarii fortei de munca
In sedinta de Guvern de saptamana trecuta, Executivul a aprobat o hotarare care vizeaza procedura de constituire si functionare a centrelor comunitare de invatare permanenta, institutii care vor contribui la imbunatatirea continua a calificarii profesionale, potrivit cerintelor mediului de afaceri si in acord cu programele europene de educatie pe tot parcursul vietii, se transmite intr-un comunicat de presa.


S-au aprobat, astfel, etapele privind acreditarea, evaluarea periodica, organizarea si functionarea centrelor comunitare de invatare permanenta.

Guvernul transmite ca centrele pot fi infiintate ca institutii publice de subordonare locala sau ca activitati pe langa o institutie de subordonare locala finantata integral din bugetul local, cu conditia incadrarii in numarul maxim de posturi al unitatii administrativ teritoriale, aprobat prin buget. Acestea pot fi finantate din venituri proprii ale autoritatilor locale, granturi sau alte tipuri de finantari interne si/sau externe, donatii, sponsorizari, taxe de participare, care sunt aprobate ca taxe speciale.

Centrele pot fi frecventate atat de copii, cat si de adulti, insa infiintarea lor are ca principala tinta incurajarea adultilor cu varste intre 25 si 64 de ani sa participe la activitati de invatare pe tot parcursul vietii, obiectivul fiind cresterea gradului de participare la astfel de activitati de la 1,5% cat este in prezent, la 10% in 2020.

Fiecare centru va acoperi minimum patru arii de competenta: management/coordonare, servicii educationale, utilizarea noilor tehnologii de informare si comunicare, administrativ-financiar.

Centrele comunitare isi propun urmatoarele:

  •     Facilitarea integrarii/reintegrarii membrilor comunitatii pe piata muncii;
  •     Cresterea sanselor de integrare socio-profesioala si de dezvoltare personala;
  •     Cresterea nivelului de educatie a membrilor comunitatilor;
  •     Identificarea periodica si satisfacerea nevoilor de educatie permanenta la nivelul comunitatii locale pentru toate categoriile: copii, tineret sau adulti;
  •     Oferirea de informatii actualizate si complete referitoare la tipurile  de servicii educationale formale si non-formale diponibile in comunitate;
  •     Dezvoltarea si diversificarea serviciilor educationale si a competentelor sociale si profesionale.

Durata fiecarui program de formare este flexibila si se stabileste de coordonatorul activitatii si partenerii furnizori de educatie si formare. Competentele profesionale dobandite vor fi certificate prin documente care sa ateste cunostintele, abilitatile, calificarile obtinute dupa urmarea acestor programe. In functie de durata si specificul activitatii, aceste documente pot fi adeverinte, atestate, certificate de calificare profesionala, certificate de competente si diplome.


Sursa: Guvernul Romaniei

 

 

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016