Conditii de comercializare a bauturilor alcoolice in magazinul din cadrul unei institutii PUBLICE

de Ioana Stoica 28 Aug. 2023 876

Conditii de comercializare a bauturilor alcoolice in magazinul din cadrul unei institutii PUBLICE
"Ce conditii trebuie indeplinite pentru a putea vinde bautura alcoolica, sub forma de suvenir, in cadrul magazinului unui muzeu? Ce taxe, accize trebuie platite? Ce autorizatii sunt necesare? Muzeul este institutie publica." Raspunsul specialistului:


Muzeul este o institutie publica de cultura de importanta nationala, aflata in serviciul public al societatii si deschisa publicului, care are ca obiective principale colectionarea, conservarea, cercetarea, restaurarea, comunicarea si expunerea marturiilor materiale si spirituale ale existentei si evolutiei comunitatilor umane, valorificarea patrimoniului cultural administrat prin expozitii, publicatii si orice alte forme de comunicare. In principiu, scopul muzeului il reprezinta recreerea, educarea si cunoasterea evolutiei comunitatii umane si a mediului inconjurator.

 

Prin raportare la Clasificarea activitatilor din economia nationala-CAEN Rev.2, domeniul principal al unui muzeu este cel corespunzator codului CAEN 910 „Activitati ale bibliotecilor, arhivelor, muzeelor si alte activitati culturale", iar activitatea principala  este cea specifica muzeelor (cod CAEN 9102 „Activitati ale muzeelor”).


Potrivit codurilor CAEN,  muzeul poate desfasura si  alte activitati, in interes public - in principal si/sau pentru realizare de venituri - in subsidiar. In aceste conditii, ar trebui sa aiba ca obiecte secundare de activitate si alte coduri CAEN  pe care sa le si autorizati ,cum ar fi:

 

4719 Comert cu amanuntul in magazine nespecializate, cu vanzare predominanta de produse nealimentare, constand in:vanzarea propriilor publicatii, suveniruri s.a.;
4778 Comert cu amanuntul al altor bunuri noi, in magazine specializate, constand in (fara a se limita la acestea): – vanzarea propriilor publicatii, a publicatilor de promovare a institutiei etc.

 

Obligatia de inregistrare ca platitor de accize intervine, in principal, doar daca desfasurati operatiuni cu produse accizabile care determina faptul generator al accizelor sau pentru care accizele vor deveni exigibile potrivit art. titlului VIII – Accize si alte taxe speciale din Legea 571/2003 privind Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare.

 

In cazul bauturilor alcoolice achizitionate din intern (consideram ca este vorba de achizitii efectuate de la operatori economici inregistrati in Romania si nu de faptul ca produsele ar fi fabricate in Romania) si ulterior comercializate cu amanuntul prin magazinul propriu de desfacere, vorbim de produse accizabile cu accize platite.


Acest fapt presupune ca accizele au fost deja percepute si chiar platite la bugetul de stat de catre operatorul economic care avea astfel de obligatii potrivit legii, precum antrepozitarul autorizat pentru productie si/sau depozitare, destinatarul inregistrat, importatorul de bauturi alcoolice sau comerciantul de bauturi alcoolice (vin, sampanie) achizitionate de la un comerciant situat in alt stat membru, altul decat un antrepozitar autorizat.

 

Atentie!  Bauturile alcoolice care intra sub incidenta sistemului de marcare prin banderole nu pot fi achizitionate intracomunitar de catre dvs, intrucat acestea trebuie sa fie timbrate corespunzator legislatiei din Romania, iar dvs nu pueti avea drept de marcare. Vinul si sampania, potrivit legislatiei actuale, nu intra sub incidenta sistemului de marcare.

 

In consecinta, nu aveti obligatia de a plati accize pentru bauturile alcoolice  achizitionate din intern si comercializate la preturi cu amanuntul prin magazinul propriu de desfacere din cadrul muzeului.


Un raspuns oferit in august 2023, de catre expertii de la PortalInstitutiiPublice. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si administratia publica.

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016