de Ioana Stoica 27 Feb. 2023 669 |
"Pentru politie locala (in subordininea primariei), ce autorizatii (avize) sunt necesare in completarea instruirii SSM (incluzand si activitatea de sofer)?"
Raspunsul specialistului:
Politia locala este o institutie publica care face parte din cadrul primariilor si se afla sub coordonarea si controlul direct al primarului. Acestei institutii i se aplica prevederile Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca ca oricarui angajator de drept public sau privat.
Documentatiile principale care trebuie elaborate in domeniul securitatii si sanatatii in munca sunt urmatoarele:
- Autorizatia functionarii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca care se solicita la inspectoratul teritorial de munca din judetul respectiv.
- Evaluarea riscurile profesionale pentru securitatea si sanatatea lucratorilor.
- Planul de prevenire si protectie.
- Elaborarea instructiunilor proprii pentru activitatile desfasurate, inclusiv pentru activitatea de utilizator a masinilor de serviciu.
- Completarea fiselor de post cu atributii si raspunderi in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
- Elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire.
- Efectuarea verificarilor periodice ale echipamentelor de munca din patrimoniu.
- Asigurarea supravegherii starii de sanatate a salariatilor prin medici de medicina muncii. In cadrul fiselor de identificare a riscurilor se vor face mentiuni (unde este cazul) ca salariatul conduce masina institutiei astfel incat medicul sa poate stabili aptitudinea medicala a acestuia, inclusiv pentru utilizarea autoturismelor din dotare.
Intocmirea dosarului de cercetare si elaborarea procesului verbal de cercetare a evenimentelor soldate cu incapacitatea temporara de munca ale propriilor angajati.
Un raspuns oferit de catre expertii SSM in februarie 2023. Da click AICI pentru mai multe sfaturi si raspunsuri de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.