Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

NEREGULI in organizarea unui concurs pentru ocuparea unui post vacant de medic, in cadrul unui spital judetean

de Ioana Stoica 23 Feb. 2022 197

NEREGULI in organizarea unui concurs pentru ocuparea unui post vacant de medic, in cadrul unui spital judetean
Potrivit art. 13 alin.(2) si (3) din anexa nr.1 la OMS 869/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, contestatiile privind modul de validare a concursului se adreseaza autoritatilor administratiei publice locale sau institutiilor/ministerelor cu retea sanitara proprie, respectiv Ministerului Sanatatii, in functie de subordonare, in termen de 5 zile de la afisarea rezultatelor finale. Comunicarea rezultatelor la contestatiile depuse se face in termen de 15 zile de la depunerea acestora.


"La spitalul judetean s-a organizat concurs pt ocuparea unui post vacant de medic specialist. In urma acestui concurs a fost depusa contestatie de catre candidatul clasat pe locul 2, acesta obtinand, in urma analizarii contestatiei de catre comisia de solutionare a contestatie, punctaj mai mare si prin urmare a fost declarata castigatoarea concursului. Candidatul care initial a fost pe locul 1 a depus si el contestatie privind modul de validare a concursului. Aceasta contestatie, potrivit prevederilor legale (Ordinul MS nr. 869/2015), a fost solutionata de catre ordonatorul principal de credite in subordinea careia se afla unitatea sanitara (Consiliul judetean), care a constatat existenta unui viciu de procedura si a decis anularea concursului. In tot acest timp candidatul care a ocupat postul in urma contestatiei (candidatul de pe locul 2 initial) a fost angajat cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata. In aceasta situatie, daca decizia ordonatorului principal de credite a fost aceea de anulare a concursului, va rugam sa ne precizati cum procedam in situatia data."


Raspunsul specialistului: 


Actul administrativ se emite in termen de 5 zile de la validarea concursului, incadrarea urmand a se face in termen de maximum 15 zile de la emiterea actului (art. 14 alin.(2) din ordinul sus-mentionat).

 

Prin urmare, in opinia noastra, incadrarea ar fi trebuit sa se realizeze numai in urma solutionarii contestatiei (termenele prevazute de lege, fiind aproape identic stabilite si suprapunandu-se in integralitate).

 

In situatia in care in urma solutionarii contestatiei, ordonatorul de credite ierarhic superior a decis anularea concursului, constatand ca acesta a fost organizat fara respectarea procedurii prevazuta de lege, asadar fara respectarea exigentelor legale, apreciem ca devin incidente dispozitiile art. 57 din Codul muncii, conform carora:


„(1) Nerespectarea oricareia dintre conditiile legale necesare pentru incheierea valabila a contractului individual de munca atrage nulitatea acestuia.
(2) Constatarea nulitatii contractului individual de munca produce efecte pentru viitor.


(3) Nulitatea contractului individual de munca poate fi acoperita prin indeplinirea ulterioara a conditiilor impuse de lege.
(4) In situatia in care o clauza este afectata de nulitate, intrucat stabileste drepturi sau obligatii pentru salariati, care contravin unor norme legale imperative sau contractelor colective de munca aplicabile, aceasta este inlocuita de drept cu dispozitiile legale sau conventionale aplicabile, salariatul avand dreptul la despagubiri.
(5) Persoana care a prestat munca in temeiul unui contract individual de munca nul are dreptul la remunerarea acesteia, corespunzator modului de indeplinire a atributiilor de serviciu.
(6) Constatarea nulitatii si stabilirea, potrivit legii, a efectelor acesteia se pot face prin acordul partilor.
(7) Daca partile nu se inteleg, nulitatea se pronunta de catre instanta judecatoreasca.”

 

In aceste conditii, in masura in care exista acordul partilor, salariat angajat in urma concursului anulat si unitatea organizatoare concurs, respectiv angajatorul, in opinia noastra, contractul individual de munca va fi declarat nul, acesta incetand sa mai produca efecte juridice. Pentru perioada in care salariatul in cauza a prestat munca acesta este indreptatit la remunerare corespunzatoare.

 

In situatia in care partile nu convin, nulitatea contractului trebuie constatata de instanta de judecata, angajatorul fiind cel care trebuie sa o solicite, conform dispozitiilor legale.

 

In aplicarea acestor dispozitii legale trebuie avut in vedere si faptul ca, potrivit art. 268 alin. (1) lit. d) din Codul muncii, nulitatea nu poate fi invocata decat pe durata existentei contractului, iar, potrivit art. 211 lit. b) din Legea nr. 62/2011,  "cererile pot fi formulate de cei ale caror drepturi au fost incalcate dupa cum urmeaza: (...) b) constatarea nulitatii unui contract individual de munca poate fi ceruta de parti pe intreaga perioada in care contractul respectiv se aplica" (...).

 

Un raspuns valabil la data de 20.02.2022, oferit de specialistii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016