Post ocupat prin concurs si intarzierea transmiterii ordinului de incadrare. Cum se va proceda?

de Mara Dobrin 11 Sep. 2019 1285

Post ocupat prin concurs si intarzierea transmiterii ordinului de incadrare. Cum se va proceda?
Potrivit art. 16 alin.(2) lit.c) din Legea nr.319/2003, numirea pe postul de CS II sau CS I se face prin decizie a conducatorului institutiei sau al unitatii de cercetare-dezvoltare. Art. 17 alin.(5) din legea precizata arata ca incadrarea pe functie, in gradele profesionale stiintifice II si I se face prin decizie a conducatorului institutiei sau al unitatii de cercetare-dezvoltare, emisa in baza comunicarii autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare.


"In semestrul I 2018-2019 s-a scos la concurs un post de cercetator gr II. Postul a fost ocupat, dar din cauza unor erori, ordinul de numire a sosit la universitate doar in luna august 2019. Cu ce data vom face incadrarea pe post, cu august 2019 sau vom face incadrarea cu inceputul semerstrului II 2018-2019, asa cum s-a procedat in cazul cadrelor didactice?"

 

Cercetatorii stiintifici pot functiona ca personal didactic in institutiile de invatamant superior pe functii echivalente, cu respectarea prevederilor Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare (art.22 din Legea nr.319/2003). Apreciem ca trimiterea la dispozitiile Legii nr.128/1997 este automat realizata la dispozitiile Legii educatiei nationale nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

In aceasta situatie, apreciem ca devin incidente dispozitiile art. 285 alin.(2) lit.d) si, respectiv ale art. 297 alin.(2) din Legea nr.1/2011 potrivit carora rezultatele concursurilor sunt aprobate de senatul universitar, iar incadrarea pe post se face incepand cu prima zi a semestrului urmator concursului.

IMPORTANT:

Apreciem ca incadrarea in munca se realizeaza similar cadrelor didactice, incadrarea pe post fiind realizata incepand cu prima zi a semestrului urmator concursului. Apreciem ca la determinarea acestei date de incadrare trebuie sa se tina cont si de prestarea efectiva a activitatii, neputand fi acceptata ideea prestarii muncii fara plata corespunzatoare a salariului.

 

Un raspuns oferit de specialistii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 

 

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016