de Ana Tudor 29 Nov. 2016 1610 |
Regulile pentru raportarea bugetarilor in Registrul public au fost incluse intr-un proiect de ordin al Ministerului Muncii, aflat de vineri in dezbatere publica. Rgistrul public aduce institutiilor publice o noua obligatie: Formularul 500.
Proiectul arata ca institutiile si autoritatile care au personal platit din fonduri publice, care exercita o functie in baza unui contract individual de munca, a unui act administrativ de numire ori a unui alt fel de act emis in conditiile legii, vor trebui sa depuna online formularul F500.
Formularul 500 se va depune in termen de cel mult zece zile de la intrarea in vigoare a proiectului de ordin la unitatea fiscala in a carei evidenta este sediul institutiei sau autoritatii, cu ajutorul portalului E-guvernare.ro.
Documentul trebuie transmis lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei de raportare.
Atentie! La prima depunere a Formularului 500 trebuie raportate toate informatiile referitoare la salariatii din sistemul public. Formularul va contine apoi doar modificarile intervenite intre timp (incheieri sau incetari de raporturi de munca, modificari salariale etc.). In fine, eventualele rectificari se vor face, la nivel de persoana, prin retrimiterea tuturor datelor bugetarilor vizati.
Registrul public a fost introdus in legislatie prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2016 si urmeaza sa se aplice doar salariatilor din institutiile si autoritatile publice. (citeste detalii aici >>)
Asadar, Registrul public va fi echivalentul Revisalului - care va fi denumit ca Registru privat si care va include doar salariatii companiilor private.
Atentie! Proiectul de ordin se va aplica doar dupa ce va fi promulgat de presedintele Romaniei si publicat in Monitorul Oficial.
teeest
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.