Transferul unui functionar public. Ce se intampla cu zilele de concediu de odihna neacordate?

de Ioana Stoica 06 Mar. 2024 705

Transferul unui functionar public. Ce se intampla cu zilele de concediu de odihna neacordate?
Potrivit art. 14 alin. (3) din HG 250/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, concediul de odihna neacordat salariatilor transferati, de catre unitatea de la care s-a efectuat transferarea, se va acorda acestora de unitatea la care au fost transferati. Indemnizatia de concediu va fi suportata de catre cele doua unitati, proportional cu timpul lucrat la fiecare dintre acestea in cursul anului calendaristic respectiv; in acelasi mod se va proceda si in cazul in care concediul de odihna a fost efectuat inainte de transferare.


GHIDUL practic 17 tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal, in care gasiti solutii complete si argumentate impecabil pentru orice problema care poate aparea la gestionarea unui concediu. Indiferent ca este vorba despre un concediu medical, de ingrijitor, de risc maternal, de acomodare, de odihna, fara plata etc. – aici aflati raspunsul dorit, detalii AICI >>>
 

Iata un caz concret prezentat pe PortalInstitutiiPublice:
 

"Avem cazul unui functionar public transferat, care avea zile de concediu neefectuate, pe care le-a efectuat la institutia de care a plecat. Acum, institutia la care a fost transferat solicita sumele aferente zilelor de concediu neefectuat in cadrul institutiei noastre. In institutia noastra a avut un salariu mai mic decat cel din cadrul institutiei in care s-a transferat. Intrebarile mele sunt: - cum se calculeaza indemnizatia cuvenita pentru concediul neefectuat in cadrul institutiei noastre? - institutia la care s-a transferat acorda indemnizatia de concediu la nivelul salariului pe care il are in prezent functionarul acolo si recupereaza integral suma de la noi sau doar diferenta calculata conform salariului pe care il avea la noi?"


Raspunsul specialistilor: 


Asa cum mentionati, transferul reprezinta o modalitate de modificare a raportului de munca/de serviciu, conform art.551 alin.(3) si al art. 502 si art. 506 din Codul administrativ.

In cazul modificarii raporturilor de munca sau, dupa caz, de serviciu, prin transfer, se schimba angajatorul, dar si alte elemente ce tin de incadrarea respectivului salariat in noua institutie, cum ar fi drepturile salariale.

 

Indemnizatia de concediu se calculeaza in raport cu numarul de zile de concediu inmultite cu media zilnica a salariului de baza, sporului de vechime si, dupa caz, indemnizatiei pentru functia de conducere, luate impreuna, corespunzatoare fiecarei luni calendaristice in care se efectueaza zilele de concediu de odihna, in conformitate cu prevederile art. 7 din acelasi act normativ. Media zilnica a veniturilor se stabileste in raport cu numarul zilelor lucratoare din fiecare luna in care se efectueaza zilele de concediu.

 

In considerarea acestor dispozitii legale, apreciem ca angajatorul la care salariatul isi ia la acest moment concediu de odihna solicita pentru numarul de zile de concediu de odihna neefectuat proportional timpului lucrat in cadrul acestuia, indemnizatia de concediu aferenta, determinata potrivit legii, la care salariatul era indreptatit, asadar luand in calcul drepturile salariale avute la acel moment la angajatorul de la care acesta s-a transferat.

 

In aceste conditii, apreciem ca salariatul in cauza va beneficia pentru zilele de concediu respective de indemnizatia de concediu determinata si suportata de angajatorul de la care s-a transferat, proportional cu timpul lucrat la acesta si tinand cont de drepturile salariale avute la acel moment, pentru diferenta de zile de CO noul angajator va determina indemnizatia de co prin raportare la salariul detinut in cadrul acestuia.


Un raspuns oferit in martie 2024, de catre expertii de la PortalInstitutiiPublice. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si administratie publica. 

 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016