de Florentina Buzea 25 Sep. 2024 228 |
Va reamintim ca la art.19 din HG 1336/2022 se prevede ca membrii desemnati potrivit prevederilor alin. (10) trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 21 alin. (1). Totodata, prin act administrativ al conducatorului autoritatii sau institutiei publice organizatoare a concursului, comisia de concurs si comisia de solutionare a contestatiilor pot fi modificate pentru punerea in aplicare a alin. (11) pana in ultima zi de depunere a dosarelor de concurs de catre candidati sau, din motive obiective, pe tot parcursul desfasurarii concursului.
Pentru a intelege mai bine o astfel de situatie, luam drept exemplu un studiu de caz prezentat pe PortalInstitutiiPublice:
"Comisia de concurs. Conform art 19 (4) din HG 1336/2022 atat comisia de concurs, cat si comisia de solutionare a contestatiilor au fiecare in componenta lor un secretar si 3 - 5 membri, din care un membru are calitatea de presedinte. Poate fi desemnat si un membru supleant? Daca da, in situatia in care la prima proba a concursului, un membru se afla in indisponibilitate de a participa si este inlocuit de membrul supleant, la urmatoarele probe, in cazul in care situatia de indisponibilitatea a membrului nu mai exista, cine are dreptul sa participe?"
Raspunsul specialistilor:
Chiar daca in actul normativ nu se precizeaza in mod concret posibilitatea numirii in comisiile de concurs si de contestatie a membrilor supleanti (de rezerva) este imperios necesara numirea acestora pentru a preintampina situatiile in care, din motive obiective sau subiective, cel putin un membru numit se poate retrage sau poate sa lipseasca din motive personale ( concediu de odihna, concediu medical, evenimente familiale deosebite, etc.)
De retinut totusi ca, in articolul sus mentionat se prevede ca se poate modifica comisia, si in consecinta si membrii acesteia, pe tot parcursul desfasurarii concursului.
Astfel, pentru a nu avea probleme pe parcursul derularii concursului, in decizia de numire a comisiilor, se numesc comisiile si membrii de rezerva. Totodata, se poate preciza ca odata inlocuit un membru, comisia va ramane valabila in noua formula (cand membrul a fost inlocuit de cel supleant).
Va recomandam, ca aceste situatii care nu se regasesc in mod concret in actele normative aplicabile, sa le reglementati printr-o procedura interna sau o procedura operationala. Astfel, veti evita situatiile nereglementate si veti avea si baza in temeiul careia veti aplica aceste dispozitii.
Un raspuns oferit in septembrie 2024, de catre expertii de la PortalInstitutiiPublice. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si administratie publica.
Florentina Buzea este consultant, consilier juridic si expert in achizitii publice cu o experienta profesionala de 4 ani in domeniul achizitiilor publice in institutii publice. Este licentiata in stiinte juridice si detine un Master cu specializare in Management (Universitatea Constantin Brancoveanu Pitesti - Departament Studii de Masterat si Postuniversitare de Perfectionare), dar si un Master cu specializare in Drept comunitar (Universitatea Danubius Galati - Facultatea de Drept).
Are o experienta profesionala de 20 ani in domeniul dreptului muncii, dreptului comercial, contencios administrativ si drept civil, executari silite, consultanta de specialitate si reprezentare in fata instantelor de judecata.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.