Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ocupare functie de administrator public. Ce proceduri exista?

de Ioana Stoica 13 Oct. 2020 181

Ocupare functie de administrator public. Ce proceduri exista?
Potrivit Codului administrativ, la nivelul municipiilor poate fi infiintata functia de administrator public. Este obligate institutia publica sa organizeze un concurs pentru ocuparea acestei functii sau persoana care o va ocupa va fi numita prin dispozitia primarului in baza unui contract de mandat?


Raspunsul specialistului:

Potrivit art. 244 din Codul administrativ,  la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, primarul, respectiv presedintele consiliului judetean poate propune consiliului local, consiliului judetean, dupa caz, infiintarea functiei de conducere de administrator public, in limita numarului maxim de posturi aprobate.


Persoanele care pot ocupa functia de administrator public, de regula, trebuie sa fi absolvit studii superioare economice, administrative, tehnice sau juridice, mumirea acestora in functia a administrator public realizandu-se prin dispozitia primarului, respectiv a presedintelui consiliului judetean, dupa caz, care are ca anexa un contract de management cu respectarea cerintelor specifice prevazute la art. 543.


Contractul de management se incheie intre primar, respectiv presedintele consiliului judetean, dupa caz, si administratorul public pe durata determinata. Durata contractului de management al administratorului public nu poate depasi durata mandatului primarului, a presedintelui consiliului judetean, dupa caz, in timpul caruia a fost numit.


In vechea reglementare, respectiv art. 12 alin.(2) din Legea nr.215/2001, abrogata prin Codul administrativ, se prevedea ca "(2) Numirea si eliberarea din functie a administratorului public se fac de primar, pe baza unor criterii, proceduri si atributii specifice, aprobate de consiliul local. Numirea in functie se face pe baza de concurs".




In acest context, apreciem ca se pot contura doua opinii. Astfel, intr-o prima opinie se poate aprecia ca art. 244 din Cod reprezinta norma speciala direct aplicabila administratorului public, iar prin eliminarea referirii exprese la concurs existenta in vechea reglementare, acesta va fi numit in mod direct de catre persoana careia ii revine aceasta competenta legala.


Intr-o a doua opinie, se poate considera insa ca, desi eliminata din cuprinsul art. 244 din Cod aceasta prevedere legala care facea trimitere expresa la concurs, dar tinand cont de dispozitiile aplicabile personalului contractual din cadrul administratiei publice care fac obiectul titlului III Personalul contractual din autoritatile si institutiile publice, in speta cele ale art. 554 alin.(7) din Cod si exceptiile expres mentionate de la regula concursului prevazute la alin.(9) al acestui articol, ocuparea acestui post de conducere prin concurs apare ca fiind necesara.


Tinand cont de faptul ca, regula generala in administratia publica este ocuparea posturilor prin concurs, recomandam o atitudine prudenta si ocuparea acestei functii contractuale de conducere prin organizarea unui concurs.


Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro
 

Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016