Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Plata contributie pentru consilieri locali prin intermediul primariei. Este posibil?

de InfoInstitutii.ro 06 Oct. 2021 800

Plata contributie pentru consilieri locali prin intermediul primariei. Este posibil?
a€˛Consilierii locali ai unei formatiuni politice din cadrul consiliului local solicita unei primarii sa retina si sa vireze din indemnizatia lor contributia pe care trebuie o sa achite partidului din care fac parte. Se poate face acest prin compartimentul de contabilitate al primariei?


 

Raspunsul specialistului:



Pentru inceput, dorim sa precizam ca termenul „retinere” este utilizat in legislatia nationala, particularizat in functie de specificul domeniului reglementat prin aceasta (Codul de procedura penala (ca masura luata de organele de cercetare penala), Codul de procedura civila (limitele urmaririi veniturilor banesti), Codul muncii (retinerile salariale), s.a.), avand, ca regula,  caracter imperativ, si prin urmare obligatoriu.  
 

In speta de fata, orice retinere din indemnizatiile incasate de consilierii locali se face obligatoriu de catre primarie doar daca rezulta din lege fiind expres prevazuta de aceasta.

Cu privire la aceste aspecte, semnalam ca orice retinere a altor sume nedatorate conform legii nu intra in sarcina compartimentelor de specialitate ale primariei, acestea avand in mod evident caracter voluntar, beneficiul astfel acordat consilierilor locali reprezentand exclusiv acordul partilor, prin manifestarea vointei acestora in acest sens si nu o obligatie legala.

In acest context, subliniem ca trebuie sa distingem intre „retinerile” ce pot fi operate, in virtutea legii, din drepturile salariale periodice in situatia in care acestea fac obiectul executarii silite, situatie in care acestea sunt supuse unei reglementari speciale - art. 729 coroborat cu art. 781 din Codul de procedura civila, si alte „retrageri” care ar putea fi efectuate de catre primarie din contul personalului propriu, in baza acordului incheiat intre acestia.
 

Prin urmare, in conditiile in care „retinerile salariale” sunt autorizate si pot fi efectuate de catre institutia care detine rolul de angajator numai in conditiile si limitele expres prevazute de legislatia nationala, apreciem ca orice alte sume datorate de persoanele care isi desfasoara activitatea  in cadrul primariei din veniturile proprii ale acestora, reprezentand contravaloarea unor servicii sau obligatii pe care acestia le au in favoarea altor persoane/organisme, fara ca acestea sa tina de activitatea desfasurata in cadrul primariei ar putea fi realizate numai in mod voluntar, in baza unei proceduri adoptate la nivelul respectivei primarii.
 

 Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro >>

 

 

 

InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016