de Cristian Tanase 11 Sep. 2020 601 |
In majoritatea situatiilor, angajatii care isi dau demisia sunt aceia care de fapt lucreaza numai ca sa-si castige painea. Placerea de a rezolva sarcini dificile si de a obtine performante sunt sentimente pe care nu le mai au sau pe care nu le-au avut niciodata. Incercarile dvs. de a motiva nu vor avea succes in astfel de cazuri, indiferent cat effort veti depune.
Urmatoarele 3 exemple va ajuta sa invatati sa recunoasteti primele semne ale demisiei si cauzele acestui fenomen.
Atmosfera din echipa
Imaginati-va ca prin anumite talente financiare, un inginer sporeste veniturile firmei. In timp insa, creativitatea si performantele sale scad simtitor. Incepe sa evite sarcinile interesante si nu se mai arata preocupat de munca lui.
De ce a avut loc o asemenea schimbare?
Practica arata ca diferentele mari de venituri si performante intre angajatii care lucreaza pe posturi similare duc la aparitia invidiei in cadrul echipei. Asa se face ca, treptat, propunerile persoanei mult mai talentate incep sa fie mereu refuzate. Ca reactie la acest tratament, personajul nostru incearca sa se faca acceptat prin inregistrarea unor performante scazute.
Ceea ce va dauna cu adevarat firmei este atmosfera proasta creata in echipa. Daca departamentul respective nu va fi restructurat rapid, inginerul va parasi in cele din urma firma.
Lipsa aprecierii
Sa luam exemplul unui angajat cu abilitati deosebite, dar care nu obisnuieste sa se laude cu rezultatele muncii lui. Daca acest angajat nu este apreciat, daca nu este evidentiat, performantele lui vor scadea. El isi va indeplini obiectivele, insa va fi morocanos si nu va mai arata niciun fel de initiativa.
Daca veti avea rabdarea sa cercetati cauzele comportamentului sau, veti constata ca se considera tratat incorect:
„Angajatii extravertiti, isi spune el, care-si sustin cu multa vehementa calitatile, au un salariu mai mare si fac mult mai repede cariera. Eu nu ies in evidenta si sunt trecut cu vederea. Efortul meu de a face mai mult e degeaba“.
Aroganta
Iata un alt exemplu: Managerul pentru asigurarea calitatii trebuie sa participe la un seminar in afara localitatii.
Insa el refuza, motivand ca trebuie sa-si sustina doctoratul. In plus, spune el, nu vrea sa lipseasca prea mult timp de acasa.
Cum s-ar putea descrie de fapt situatia acestuia? Desi nu are informatiile predate la acel seminar, managerul in cauza crede ca nu-l ajuta sa mai invete si asa ceva.
Cauze si exemple
Socializarea
– Este o persoana intriganta
– Manifesta distantare fata de colegi
– Nu ajuta pe nimeni
– Nu respecta regulile nescrise ale echipei
Productivitatea in munca
– Indeplineste sarcinile numai conform instructiunilor
– Ii lipsesc creativitatea si initiativa
– Indeplineste numai obiectivele urgente
– Cauta greselile altora
Atitudinea fata de programul de lucru
– Rareori face ore suplimentare, chiar daca are mult de lucru
– Lipseste des
– Isi prelungeste pauzele
Orientarea spre dorintele clientilor
– Refuza sa indeplineasca dorintele clientilor daca acest lucru insemna mai multa munca
– Are un comportament nepoliticos
– Nu e interesat de piata de desfacere a produselor firmei
– Nu ia in serios reclamatiile
Dezvoltarea personala
– Refuza sa urmeze cursuri de specializare sau de perfectionare
– Actioneaza si comunica numai in interes personal
– Nu este interesat de problemele de specialitate
– Refuza sa se adapteze schimbarilor
Felul in care se poarta managerul
– Nu-si respecta promisiunile
– Isi apreciaza in mod subiectiv angajatii
– Nu recunoaste ajutorul dat
– Conduce in mod dictatorial
– Impiedica munca angajatilor competenti
– Nu se informeaza in privinta noutatilor din domeniu
Atmosfera din cadrul echipei
– Exista o atmosfera foarte stresanta
Problemele personale – Imbolnavirea grava a angajatului sau a unei rude a acestuia
– Probleme financiare
– Focalizare totala pe probleme personale
Desigur, semnele si cauzele demisiei sunt foarte variate. Exemplele de mai sus au totusi un punct comun: angajatii respective nu sunt pregatiti sa faca mai mult decat ceea ce este strict necesar. Pentru a preveni acest lucru in mod eficient, este important sa cunoasteti cauzele demisiei si principalele ei indicii.
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.