de Cristian Tanase 10 Nov. 2014 4945 |
Managementul carierei functionarilor publici si intrumentele de planificare privind dezvoltarea carierei in functia publica sunt reglementate de HG 611/2008, actualizata, pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici.
Conform legislatiei in vigoare, managementul carierei in functia publica poate fi asigurat de:
- Agentia Nationala a Functionarilor Publici, prin elaborarea cadrului legal, a politicilor si a instrumentelor necesare planificarii, organizarii si dezvoltarii carierei in functia publica si prin controlul implementarii acestora, in conditiile legii;
- Autoritatile si institutiile publice, prin elaborarea politicilor si instrumentelor interne de gestiune si planificare a resurselor umane, aplicarea principiilor egalitatii de sanse, motivarii si transparentei;
- Functionarul public, prin imbunatatirea performantelor profesionale si a perfectionarii continue in vederea dezvoltarii profesionale individuale;
In cazul dezvoltarii carierei in functia publica veti tine cont de urmatoarele instrumente de planificare:
1) planul de ocupare a functiilor publice, elaborat si aprobat in conditiile legii;
2) instrumentele interne de gestiune si planificare a resurselor umane din cadrul autoritatilor sau institutiilor publice;
3) planurile de formare profesionala a functionarilor publici;
Dezvoltarea carierei are la baza trei obiective:
- satisfacerea nevoilor de resurse umane ale institutiei publice
- asigurarea pregatirii si dezvoltarii necesare functionarilor publici pentru a le permite sa faca fata oricarui nivel de responsabilitate, cu conditia ca acestia sa aiba potentialul sau capacitatea de a-l atinge
- indrumarea si sustinerea functionarilor publici competitivi pentru atingerea obiectivelor personale in functie de potentialul, nevoile si aspiratiile acestora, contributia lor in cadrul institutiei publice;
Sursa: Conta.ro

Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!