de Ioana Stoica 26 Feb. 2014 9558 |
Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice au obligatia de a desemna unul sau mai multi functionari publici, de regula din cadrul compartimentului specializat responsabil cu organizarea si realizarea gestiunii curente a resurselor umane si functiilor publice, care sa exercite urmatoarele atributii:
a) raspund de elaborarea planului anual de perfectionare profesionala, precum si a oricaror altor masuri privind perfectionarea profesionala a functionarilor publici din cadrul autoritatii sau institutiei publice, precum si, daca este cazul, din cadrul autoritatilor si institutiilor publice subordonate, le supun aprobarii conducatorului autoritatii sau institutiei publice si asigura transmiterea acestora catre ANFP sau, dupa caz, catre ordonatorul principal de credite, conform legii;
b) asigura consultanta si asistenta functionarilor publici de conducere din cadrul autoritatii sau institutiei publice in stabilirea masurilor privind formarea profesionala a functionarilor publici din subordine;
c) monitorizeaza aplicarea masurilor privind formarea profesionala a functionarilor publici din cadrul autoritatii sau institutiei publice si intocmesc trimestrial un raport privind stadiul realizarii masurilor planificate;
d) intocmesc raportul anual privind formarea profesionala a functionarilor publici din cadrul autoritatii sau institutiei publice.
Aceste atributii se exercita in baza unui act administrativ emis de conducatorul autoritatii sau institutiei publice ori prin completarea fisei postului ocupat de persoana sau, dupa caz, de persoanele desemnate, cu atributiile individuale distincte in domeniul asigurarii indeplinirii masurilor privind formarea profesionala a functionarilor publici.
Ordinul ANFP 13.601/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, cuprinde termenele si formatul standard de transmitere a datelor si informatiilor privind planul anual de perfectionare profesionala si fondurile alocate in scopul instruirii functionarilor publici.
Astfel, potrivit prevederilor art. 5 din acest act normativ, ordonatorii principali de credite din administratia publica transmit datele si informatiile in format electronic, intr-un singur document atasat, la adresa de e-mail perfectionare@anfp.gov.ro, numai in format Excel, cu caractere Times New Roman, corp 12, fara diacritice, fara sublinieri sau prescurtari.

Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.