Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Regandirea procesului de recrutare. Cum atragi angajati valorosi in business-urile viitorului

de InfoInstitutii.ro 09 Dec. 2022 170

Regandirea procesului de recrutare. Cum atragi angajati valorosi in business-urile viitorului
Indiferent cat de amplu ar fi progresul tehnologic in ansamblul sau, de la roboti si automatizare, pana la inteligenta artificiala, creativitatea si capacitatea de analiza, sinteza si decizie a omului nu pot fi inlocuite. In aceste conditii, factorul uman va ramane cea mai valoroasa resursa pentru succesul unui business, iar atragerea unor angajati valorosi, cu initiativa si bine pregatiti, devine din ce in ce mai mult o provocare pentru angajatorii din domeniile de top.


 

Tendintele de pe piata muncii, din ce in ce mai dinamica, au obligat la regandirea procesului de recrutare, care trebuie sa tina pasul cu asteptarile specifice ale angajatilor valorosi. Pentru acestia, job-ul nu este doar o sursa de venituri constante, iar recompensele materiale nu mai sunt o modalitate de stimulare eficienta. Pentru angajatii de top, jobul trebuie sa ofere oportunitati de dezvoltare profesionala reala si flexibilitate si sa fie adaptat nevoilor umane. In consecinta, un angajator ce reuseste sa recruteze personal de inalt nivel profesional trebuie sa aiba abilitatea de a dirija o parte din investitii pentru satisfacerea aspiratiilor angajatilor. 

 

Atuurile angajatorilor pe piata muncii 

Vremea locului de munca monoton si compartimentat, care inregimenteaza angajatii intr-o alveola semideschisa la birou, a apus. Angajatul valoros are nevoie de un spatiu de lucru sanatos, care sa-i alimenteze creativitatea si sa incurajeze interactiunea dintre angajati, sa-l mobilizeze si in care sa se simta in deplina siguranta. Toate aceste necesitati pot fi oferite angajatilor prin regandirea spatiilor de birouri, iar etalon pentru indeplinirea acestor criterii este IMMUNE Building Standard™. 

Proiectul a fost dezvoltat in Romania de o echipa de experti in sanatate, tehnologie, arhitectura, constructii, inginerie si facility management, fiind initiat de antreprenorul Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property si presedintele European Property Federation.

 

Echilibrul dintre munca si viata

Realizarea profesionala este o importanta sursa de satisfactie, iar efortul depus pentru evolutia in cariera este sustinut si motivat de reusite si de recunoasterea meritelor. Cu toate acestea, un om implinit profesional are nevoie de echilibru intre munca si viata, iar un angajat caruia i se ofera aceasta posibilitate va fi mai eficient si mai util in dezvoltarea businessului angajatorului. 

Stabilirea acestui echilibru tinde sa devina o preocupare a angajatorului, constient ca performanta oamenilor decurge si din simbioza acestor doua aspecte principale ale vietii. Filozofia YUNITY Park se bazeaza pe principiul comunitatii, in care experientele relevante din viata personala si din cea profesionala se imbina, pentru a genera un mediu social prietenos, care sa raspunda activ la aspiratiile omului modern. 

Un exemplu concret este parteneriatul dintre Bookster, prima platforma care aduce cartile aproape de oameni si care ii inspira sa se dezvolte personal si profesional prin lectura, si YUNITY Park, proiectul de transformare a Novo Park intr-un campus care va integra intr-un spatiu unic facilitati premium pentru tendintele de lucru si viata ale omului modern. 

 

Flexibilitatea muncii 

Un angajat pasionat si dedicat muncii sale nu-si va modela eficienta in functie de program si nici de locul efectiv in care lucreaza. Flexibilitatea muncii, ca principiu stimulativ, reprezinta o noua dimensiune a raporturilor de munca si un element care poate atrage oameni valorosi, intr-o echipa cu viziuni moderne. 

Crearea unui mediu prietenos in ceea ce priveste programul si zonele de lucru, care sa incurajeze interactiunea si comunicarea dintre angajati, dintre angajat si angajator, prin accesul la birouri satelit, cat mai aproape de domiciliu, precum si a unor spatii de co-working, poate atrage oameni competenti si inventivi, inclusiv freelanceri ori nomazi digitali. 

 

Conceptul de people centricity 

Unul dintre argumentele forte in recrutarea angajatilor cu potential il reprezinta investitia in facilitati care sa asigure dezvoltarea profesionala si perfectionarea in domeniul de baza al angajatului si in cele colaterale acestuia, pentru sporirea ariilor de competenta ale acestuia. 

Un rol esential pentru atingerea acestui deziderat il au spatiile de lucru in care oamenii pot interactiona atat din punct de vedere profesional, cat si social. Dovada sta faptul ca peste 53% dintre angajatii romani considera ca interactiunea cu colegii, inclusiv in timpul liber, este benefica pentru productivitate si creste unitatea echipei, se arata intr-un sondaj realizat in 2022, de Genesis Property, in randul a 1.180 de angajati din toata tara. Totodata, peste 90% sunt de parere ca facilitatile care stimuleaza activitatile de grup, mai ales atunci cand sunt in perimetrul locului de munca, au efect pozitiv.

Relatiile dintre angajati si angajatori sunt intr-o continua evolutie, iar fundamentarea acestei legaturi pe principii noi este secretul reusitei in business-urile viitorului. 

 

Sursa foto: Shutterstock.com

 

 

 

  

InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016