Reorganizarea ANAF inseamna concedierea a 2200 de oameni si digitalizarea institutiei

de Cristian Tanase 21 Ian. 2020 851

Reorganizarea ANAF inseamna concedierea a 2200 de oameni si digitalizarea institutiei
In perioada urmatoare va fi inceputa procedura de reorganizare a Agentiei Nationala de Administrare Fiscala. Pentru ca reforma sa aiba loc, vor fi emise o ordonanta de urgenta si o hotarare de guvern care vizeaza strict restructurarea ANAF.


Conform declaratiilor facute de diferiti oficiali privind noua restructurare, circa 2200 de posturi din ANAF vor disparea, iar 150 dintre acestea sunt functii de conducere.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala inglobeaza, in prezent, aproximativ 24.000 de posturi, astfel ca raportat la numarul total de angajati, reforma nu pare sa fie una dramatica. O modificare importanta consta in faptul ca Directia Antifrauda trece sub Inspectia Fiscala. 

Ministrul Finantelor a anuntat ca va inainta in CSAT o propunere pentru ca evaziunea fiscala sa fie considerata pericol la adresa sigurantei nationale. 

"Asta ne permite sa finalizam procedurile de licitatie pe digitalizarea ANAF. Toti comerciantii si toti furnizorii de servicii si-au luat case de marcat fiscale cu transmiterea datelor online si ANAF-ul nu a facut procedura pentru achizitionarea serverelor necesare pentru operationalizarea sistemului, desi e in interesul fundamental, in primul rand al ANAF-ului, de a imbunatati colectarea ca urmare a datelor pe care le primesc prin intermediul acestor case de marcat", a afirmat premierul Ludovic Orban.

Totodata, acesta a precizat ca, in cazul in care CSAT accepta propunerea ca evaziunea fiscala sa fie considerata pericol la adresa sigurantei nationale, atunci ANAF ar putea face achizitii directe sau prin procedura competitiva simplificata. 

"Guvernele dinaintea noastra au achizitionat softuri la preturi extrem de mari si fara codul sursa. Noi vrem sa simplificam aceasta procedura de achizitie si sa o finalizam cat mai rapid, sa nu ne mai poata pune bete in roate unii si altii pe aceasta procedura. Obiectivul nostru este sa asiguram informatizarea ANAF intr-un termen cat mai scurt. Daca CSAT accepta initiativa, ANAF poate face achizitie directa sau face o procedura competitiva simplificata", a adaugat Orban.

Ministrul Finantelor, Florin Citu, anunta ca va introduce in CSAT la inceputul anului materialele necesare ca informatizarea ANAF si a Ministerului de Finante sa devina obiectiv de importanta nationala. El a precizat ca evaziunea fiscala a ajuns o problema de securitate nationala.

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016