de Ioana Stoica 12 Oct. 2022 2043 |
Va reamintim ca, potrivit dispozitiilor art. 7 lit. k) si l) din Legea nr.153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, treapta profesionala reprezinta nivelul de ierarhizare in cadrul functiilor cu studii medii, iar gradul profesional reprezinta nivelul de ierarhizare in cadrul functiilor cu studii superioare, studii superioare de scurta durata si studii medii, dupa caz, in conditiile legii.
Totodata, la art. 9 si 10 din legea sus-mentionata se precizeaza ca, salariile de baza, sporurile si alte drepturi salariale specifice fiecarui domeniu de activitate corespunzator celor 7 familii ocupationale de functii bugetare, pentru personalul din autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii, precum si pentru functiile de demnitate publica, sunt prevazute in anexele nr. I – IX, salariile de baza fiind diferentiate pe functii, grade/trepte si gradatii.
Iata si o situatie practica:
"Avem angajat un contractual de executie: Agent agricol. Inanexa Anexa VIII, cap II, litera A, pct .IV lit. b) din Legea 153/2017 pentru aceasta functie sunt prevazute doar nivel studii Medii (Treapta I) si Medii/Generale (Treapta II). Intre timp, agentul nostru a absolvit studii superioare in specialitatea in care isi exercita activitatea in institutie. Cum se procedeaza in eventualitatea unei promovari in funcia contractuala de executie corespunzatoare studiilor absolvite, avand in vedere ca nu exista functia de agent agricol - Studii superioare in L. 153/2017?"
Raspunsul specialistilor:
Legislatia in domeniul salarizarii permite incadrarea salariatilor in diferite functii care pot fi diferentiate pe grade/trepte, in functie de nivelul studiilor cerute pentru ocuparea si desfasurarea respectivei activitati, si gradatiile de vechime.
Avand in vedere ca, salariile de baza in sectorul bugetar se stabilesc potrivit prevederilor Legii nr.153/2017 si anexelor nr. I - IX, astfel incat, impreuna cu celelalte elemente ale sistemului de salarizare, sa se incadreze in fondurile aprobate de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale pentru cheltuielile de personal, in vederea realizarii obiectivelor, programelor si proiectelor stabilite, apreciem ca intregul personal poate ocupatii functiile prevazute in anexe, beneficiind de drepturile salariale corespunzatoare acestora, asa cum au fost stabilite prin legislatia anuala de salarizare si prin Legea nr.153/2017.
Pe cale de consecinta, in conditiile in care Legea nr.153/2017 nu prevede un nivel de studii superior pentru ocuparea functiei in discutie, apreciem ca salariatul titular, chiar daca ar detine studii superioare, nu ar putea beneficia de drepturi salariale de nivel superior, intrucat legea nu prevede un astfel de drept. Pentru a obtine o incadrarea corespunzatoare nivelului de studii detinut care sa se reflecte si in nivelul drepturilor salariale, persoana in cauza ar putea concura in vederea obtinerii unei functii de nivel superior, pentru care sa fie prevazut nivel de studii superior si drepturi salariale stabilite corespunzator.
Un raspuns valabil in octombrie 2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>

Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.