de Ioana Stoica 04 Nov. 2014 3580 |
Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca este una dintre cele mai importante reglementari din legislatia muncii, iar conducerea unei institutii publice trebuie sa fie tot timpul la curent cu modificarile din acest domeniu.
Legea securitatii si sanatatii in munca stabileste ceea ce trebuie facut in mod obligatoriu intr-o institutie publica pentru a evita un accident de munca si sanctiuni uriase!
Asadar, sa nu fiti surprinsi fata de interesul pe care il acorda inspectorii ITM respectarii prevederilor acestei legi, cum nu trebuie sa va mire nici faptul ca pedeapsa pentru neregulile soldate cu consecinte grave poate insemna inchisoare de pana la 3 ani (art.37)!
Din pacate, este practic imposibil sa stapaniti toate aspectele sensibile pe care le ascunde Legea nr. 319/2006. Aceste aspecte sensibile sunt cu sutele si, ca sa le cunoasteti pe toate, aveti nevoie de ajutor profesionist.
Inspectorii ITM veniti in control au trucurile lor si va pot solicita, de exemplu, nu autorizatii, ci acte mult mai "subtile":
- setul de instructiuni dupa care lucreaza electricianul firmei
- grila de evaluare a riscurilor pentru personalul care face curatenie
- decizia de infiintare a serviciului intern de prevenire si protectie
- structura scenariului de securitate in cazul unui incendiu
- fisa de instruire a persoanei desemnate sa acorde primul ajutor in firma dvs.
Acestea sunt doar cateva exemple, iar lipsa ori neactualizarea lor pot atrage amenzi cuprinse intre 8.000-1.000 de lei.
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.