Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Tot ce trebuie sa stiti despre GDPR in 2020. E necesara si semnatura electronica la transmiterea datelor?

de Cristian Tanase 18 Feb. 2020 401

Tot ce trebuie sa stiti despre GDPR in 2020. E necesara si semnatura electronica la transmiterea datelor?
Veti afla mai jos in ce masura la transmiterea datelor de contact ale responsabilului cu protectia datelor cu caracter personal (DPO) catre ANSPDCP este obligatorie detinerea de semnatura electronica de catre DPO pe numele acestuia, asa cum este indicat la sfarsitul formularului de informare publicat pe site-ul acestei institutii.


La finalul formularului exista varianta bifarii sau nu a optiunii "Nu detinem semnatura electronica".

In institutia in cauza mai sunt persoane care au semnatura electronica, dar pe alte domenii de activitate (raportari catre ANAF si altele asemenea), dar nu doresc sa isi asume semnaturile lor electronice in alte domenii, pentru transmiterea altor documente.

Pe de alta parte, daca la transmiterea datelor de contact ale DPO se bifeaza "Nu detinem semnatura electronica", va fi oare nevoie de aceasta pentru comunicari viitoare cu ANSPDCP? Conform caror prevederi legale?


Raspunsul specialistului:

Potrivit prevederilor art. 37 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2016/679, desemnarea responsabilului cu protectia datelor se solicita atunci cand:

a) prelucrarea este efectuata de o autoritate sau un organism public, cu exceptia instantelor care actioneaza in exercitiul functiei lor jurisdictionale;

b) activitatile principale ale operatorului sau ale persoanei imputernicite de operator constau in operatiuni de prelucrare care, prin natura, domeniul de aplicare si/sau scopurile lor, necesita o monitorizare periodica si sistematica a persoanelor vizate pe scara larga;

c) activitatile principale ale operatorului sau ale persoanei imputernicite de operator constau in prelucrarea pe scara larga a unor categorii speciale de date sau a unor date cu caracter personal privind condamnari penale si infractiuni.

Responsabilul cu protectia datelor este desemnat pe baza calitatilor profesionale si, in special, a cunostintelor de specialitate in dreptul si practicile din domeniul protectiei datelor, precum si pe baza capacitatii de a-si indeplini sarcinile. Nivelul necesar al cunostintelor de specialitate trebuie sa fie stabilit in functie de operatiunile de prelucrare a datelor efectuate si de nivelul de protectie impus pentru datele cu caracter personal prelucrate.

Se observa astfel ca potrivit Regulamentului GDPR devine obligatorie, in anumite conditii, desemnarea unui responsabil GDPR, insa nu se instituie si obligatia detinerii de catre acesta a unei semnaturi electronice.

Prin urmare, apreciem ca mentiunea prevazuta cu asterix din cuprinsul formularului de notificare a responsabilului GDPR are in vedere situatia furnizorului de comunicatii electronice,  intrucat  in cazul acestuia detinerea unei semnaturi electronice este obligatorie in conformitate cu legislatie specifica in domeniu.

Apreciem ca in cazul companiilor care nu au obligatia de a detine semnatura electronica bazata pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv, se va putea mentiona aceasta imprejurare in cuprinsul formularului, spre exemplu, prin mentiunea nu detinem semnatura electronica.

Prin urmare, daca nu exista obligatia legala pentru detinerea unei semnaturi electronice in baza dispozitiilor Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, apreciem ca notificarea responsabilului cu protectia datelor se realizeaza prin completarea formularului de declarare a responsabilului cu protectia datelor existent pe site-ul autoritatii la Sectiunea „Responsabilul cu protectia datelor" si bifarea mentiunii nu detinem semnatura electronica.

 

Raspuns oferit de Patrick, expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro

 

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016